Look I Like: Wie wordt Hollands online Topmodel?

Vorig artikel Volgend artikel
Look I Like: Wie wordt Hollands online Topmodel?

Met het oog op de naderende lancering van DutchCowgirls later dit jaar, kunnen we de overgebleven Cowboys natuurlijk niet achterstellen.

Fotografen Hans Toonen en Hans Wientjens - werken onder andere voor Playboy, Maxim, FHM, Panorama en Veronica Magazine - lanceerden onlangs de website lookilike.com. Iedere maand maken modellen die fotoshoots van zichzelf op de website plaatsen kans op het winnen van de titel Topmodel. De winnares van deze prijs krijgt een professionele fotoshoot aangeboden die op de site geplaatst wordt met daarbij een backstagefilmpje. Inmiddels strijden meer dan tachtig meiden om de titel topmodel in de categorieën beachwear en lingerie.

Om te kunnen winnen moet een model zoveel mogelijk stemmen per dag verzamelen. De modellen worden gemotiveerd om vrienden en bekenden aan te moedigen te stemmen. Ieder model kan een "snippet" plaatsen, bijvoorbeeld op Hyves, PartyFlock of andere websites met een directe link naar haar profiel op Look I Like.


Look i Like Lingerie Januari 08 from Spread Motion Design on Vimeo

Winnares categorie lingerie, januari 2008 - video by Spreadmagazine.nl

Hans Toonen: "We willen de kwaliteit van de foto's hoog houden, het moet geen platte bedoeling worden. Daarom worden alle foto's die op site komen gecontroleerd; zo mag er geen naakt op de website en moeten "shoots" bestaan uit een serie van minimaal 8 foto's van een en hetzelfde beachwear- of lingeriesetje."

Hans Wientjens: "Het is verbazend om te zien hoe goed de kwaliteit is van de meeste shoots die de meiden zelf hebben laten maken. We bereiken daarmee "het girl nextdoor gevoel" en dat is exact wat we voor ogen hadden."

Het verdienmodel van de website is gebaseerd op advertentieinkomsten. Door de foto's direct te koppelen aan een merk en door merken een eigen pagina te geven moet het een interessant kanaal worden voor adverteerders. Die zitten, door hier te adverteren, heel dicht op de doelgroep.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies