Nielsen:10 redenen online shoppen

Vorig artikel Volgend artikel
Nielsen:10 redenen online shoppen

Bij het schrijven van mijn Handboek Online Marketing heb ik naast eigen onderzoek veel research gedaan middels de rapporten en voorspellingen van Forrester en natuurlijk Nielsen(Online).

Ondanks een (aankomende) economische crisis laat de wereldwijde online verkoop nog een flinke boost zien. Nielsen deed daarom al in november 2008 een onderzoek (1300 respondenten) naar de redenen om online te shoppen anders dan het winkelen in een fysieke winkel. De tien redenen voor online shoppen die de 1300 respondenten opgaven zijn:

1. De mogelijkheid om 24 uur per dag te winkelen:  76%
2. Het scheelt tijd: 74%
3. Het vermijden van de drukte in fysieke winkels: 65%
4. Het scheelt benzine: 59%
5. Acties/ aanbiedingen/ kortingen: 55%
6. Lage prijzen: 53%
7. Gemakkelijk online vergelijken van prijzen: 48%
8. Het aanbod: 40%
9. Beschikbare productinformatie: 37%
10. Producten zijn op voorraad: 37%

Goed nieuws voor de online webshops; de respondenten gaven aan juíst met een kleine budget meer online te zullen gaan winkelen.


Bron: Nielsen Online, pre-holiday Survey, november 2008<
Patrick Petersen

Patrick is auteur, internet-ondernemer, spreker, docent en fanatiek blogger.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies