Black Friday & Cyber Monday, een hype of nieuwe traditie?

Black Friday & Cyber Monday, een hype of nieuwe traditie?

Vorig artikel Volgend artikel

Black Friday en Cyber Monday zijn twee Amerikaanse fenomenen die we ook in ons land steeds vaker terug zien. Maar wat betekenen deze dagen nu precies en waar kun je op deze dagen nu de beste koopjes scoren?

Aanstaande vrijdag begint het koopjesfestijn met Black Friday. Dit is in Amerika de dag waarop mensen helemaal los gaan in shoppingcentres en met enorme kortingen de beste koopjes scoren. Black Friday vindt altijd plaats op de dag na Thanksgiving, ook wel de laatste vrijdag van november. Op deze dag geven winkeliers hoge kortingen op hun producten. Dat levert hilarische taferelen op, zoals je kunt zien in de onderstaande video.

Cyber Monday

De maandag na Black Friday is Cyber Monday, een dag waarop de omzet traditiegetrouw nog groter is dan op Black Friday. Deze dag is ooit bedacht door marketingbureaus om ook de internetverkopen te stimuleren, maar inmiddels is het niet meer weg te denken uit de Amerikaanse cultuur.

Nederland

Ook in Nederland doen er steeds meer webshops mee aan deze koopmania. Een van de eerste die in Nederland meedeed met Black Friday en Cyber Monday is Bol.com, maar dit jaar doet webshop Asos.com bijvoorbeeld ook mee. Dit jaar is het uitverkoopweekend naar verwachting goed voor een online omzet in Nederland van 102 miljoen euro. Dat is een stijging van 14,6 procent ten opzichte van vorig jaar, blijkt uit een internationaal onderzoek van Actiepagina.nl.

Aanbiedingen

Helaas verklappen de winkeliers nog niet welke producten er op Black Friday en Cyber Monday precies in de aanbieding zijn. Het is dus even wachten tot vrijdag!

Maar worden Black Friday en Cyber Monday ook een traditie in Nederland of is het maar een tijdelijke hype die wel weer overwaait? Dat zal de tijd ons leren.

Sponsored story

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies