Events17.04.2009

#TNW Google, veel en groot, maar wat willen ze echt?


tnw-google-veel-en-groot-maar-wat-willen.jpg
tnw-google-veel-en-groot-maar-wat-willen.jpg

Wederom waren de verwachtingen hoog. Een grote naam van Google, zoniet een van de belangrijkste personen uit de huidige Google stal ging presenteren op The Next web. Bradley Horowitz is de baas van alle applicatie ontwikkelingen en is naar Europa gekomen om uitleg te geven over de visie van Google op ontwikkelingen online. Heeft Bradley de verwachtingen waargemaakt?

“What google would do vs What google has done”

is de kick-off. Bradley heeft zijn speech aangepast nav de presentaties van Jeff Jarvis en Chris Sacca en geeft ze allebei credits voor hun visie en beschrijving van de Google ambities.  Aan de hand van het ” year million” boek van Damien Broderick kijkt hij vooruit naar de toekomst van mensheid en de planeet.

Eerst wordt toegelicht hoe hij op deze positie is gekomen. Een eigen bedrijf inclusief IPO en een mooie “life experience”. Bradley was binnen Yahoo! verantwoordelijk voor de aankoop van Flickr, mybloglog en Delicious. Bradley is overgestapt van Yahoo! naar Google om de afdeling Applicaties(app’s) aan te sturen.

 “Thinking big as means of innovations”   

Google focust op groot denken. ‘Wat kunnen we doen om de wereld die we kennen verder te ontwikkelen en verbeteren’.  Voorbeeld van Gmail wordt aangehaald en de beschikbaarheid van  opslag capaciteit gecombineerd met een goede zoekfunctie. Er wordt niet toegelicht hoe groot gmail nu is en wat de functie van gmail is in de samenstelling van functionaliteiten en bedrijven die Google bezit.

“We are dying”

The blue lady van Andrew Keen(dag 1 the Next Web) wordt door Bradley aangehaald maar nu met een telefoon in de hand als toegang tot de wereld en live verslaggeving. Opslag en bandbreedte wordt goedkoper en apparaten gaan steeds meer online altijd overal. Hierdoor kun je je leven compleet en actueel online kunt plaatsen. Hierbij is de noot dat je maar 1 kans hebt om dit verslag live te zetten. Google wil dit ondersteunen.

Het verzamelen van metadata en context rondom bijvoorbeeld een foto is eenvoudig te verkrijgen en kan in de juiste context heel relevant worden voor een individu of groep. Het koppelen van foto’s die zijn genomen op een U2 concert op een bepaald moment zijn individueel geen duidelijk signaal maar als alle foto’s worden gekoppeld en de metadata vergeleken blijkt dat het moment van fotograferen voor een grote groep erg relevant is.

“Build the Next Web”
 
Google wil de uitdagingen en beperkingen van de huidige online standaarden (zoals de beperkingen van een browser) doorbreken. Ambitieus, there is no box. Als afsluiter mogen vragen gesteld worden die hij kan beantwoorden.

Tsja, al met al ben ik niet verrast of boos…. maar wel teleurgesteld heet dat. De verwachtingen waren hoog en zijn wederom niet waargemaakt. Google heeft de kans om te inspireren en een connectie te maken met de gebruikersgroep die al fans zijn. Maar op alle presentaties die de afgelopen jaren werden gegeven door Google wordt een warrig, high level verhaal uit de doeken gedaan waarbij het die gewillige fans achterlaat met een onbeantwoorde liefde verklaring.

Mark de Kock

Een Digital Marketeer, ondernemer met een passie voor alles dat (gemotoriseerd) snel gaat.

Verder lezen over The Next Web

Interview met DJ Sam Feldt tijdens TNW 2021 editie

DC blogger-vlogger Patrick Petersen interviewt Sam Feldt tijdens de TNW 2021 editie. Deze hybride editie van The Next Web vond in het ‘Taets Art and Event Park’ in Amsterdam plaats. Sam Feldt Sam Feldt (Boxtel, 1993...

Video12.10.2021

Interview met DJ Sam Feldt tijdens TNW 2021 editie

Angst voor tech? Wat een onzin!

Tech is al lang geen losstaande sector meer; het is verweven in iedere branche en ieder proces. Tech vormt de basis voor verandering en innovatie. Nu is de vraag: waar gaat het heen? Wat is de invloed van tech in de toek...

Technology07.06.2018

Angst voor tech? Wat een onzin!

​Hoe je van een native contentsamenwerking een overdonderend succes maakt

ABN AMRO viel in de prijzen bij het jaarlijkse Grand Prix Content Marketing met onder andere awards voor Beste Effectiviteit, Beste Vernieuwing en een Zilveren Award voor Employer Brand. Hierbij het verhaal achter deze a...

Marketing17.11.2017

​Hoe je van een native contentsamenwerking een overdonderend succes maakt

Tot diep in de nacht zwoegen voor een verbonden brievenbus

Echte ‘Techies’ smullen van hackathons, daarom kan the The Next Web Conference dan ook niet achterblijven. Tijdens dit event vond een 36-urige Hackathon plaats waar je als developer bij moest zijn, met uitdagingen ro...

Events04.06.2016

Tot diep in de nacht zwoegen voor een verbonden brievenbus

Tiqets uitgeroepen tot snelst groeiende startup van Nederland

The Next Web heeft samen Ayden gisteravond op Tech5 Nederland bekend gemaakt dat Tiqets, een innovatief ticketing platform waarmee reizigers al hun toegangstickets kunnen vinden, boeken en gebruiken, de snelst groeiende...

Startups25.03.2016

Tiqets uitgeroepen tot snelst groeiende startup van Nederland

Eerste website ooit live op een echte NeXT Cube in Sneek

Het klinkt een beetje als een pr-stunt, en dat is het dan ook, een beetje, maar wel een hele leuke: 'de eerste website ooit te bewonderen in Sneek'. Huh? De eerste webpagina ooit, op de eerste website die Tim Berners L...

Technology16.03.2016

Eerste website ooit live op een echte NeXT Cube in Sneek

De eerste webpagina ooit, op de eerste website die Tim Berners Lee schreef en via de eerste webbrowser ooit gepubliceerd
2016: Grootste editie van The Next Web Conference ooit! Eerste sprekers al bekend.

Volgend jaar staat de grootste editie ooit van The Next Web Conference in Amsterdam op het programma. De verwachting is dat er 20.000 bezoekers en 500 startups in Amsterdam te vinden zijn, verdeeld over 5 dagen vol fun,...

Events29.09.2015

2016: Grootste editie van The Next Web Conference ooit! Eerste sprekers al bekend.

500 startups, 140+ workshops & een eigen muziek festival.
TNW Conference eert tech veteranen met de Lifetime Achievement Award

Vandaag ontvangen Neelie Kroes; voormalig Europees commissaris voor de Digitale Agenda en Werner Vogels; CTO van Amazon.com, beide de Technology Lifetime Achievement Award. Ze krijgen deze award ter erkenning van hun imp...

Technology23.04.2015

TNW Conference eert tech veteranen met de Lifetime Achievement Award

Prijzen voor Neelie Kroes; voormalig Europees commissaris en Werner Vogels; CTO van Amazon.com