Mobile29.08.2012

Rabobank neemt groot belang in MyOrder


rabobank-neemt-groot-belang-in-myorder.jpg
rabobank-neemt-groot-belang-in-myorder.jpg

Rabobank heeft 80% gekocht van de aandelen MyOrder, een m-commerce startup. De bank zal de komende jaren enkele miljoenen investeren in de verdere ontwikkeling en groei van deze mobiele bestel- en betaaloplossing.

Rabobank versterkt hiermee een leidende rol in mobiel betalen en gaat met MyOrder een stap verder. MyOrder faciliteert namelijk, anders dan andere mobiele betaalsystemen, zowel bestellen als betalen. Daardoor biedt het relevante voordelen voor de gebruiker. Oprichter Brinkman: “Je hoeft niet te wachten tot de serveerster naar je toekomt, hebt geen kleingeld bij parkeren nodig en staat niet meer in de rij voor je bioscoopkaartje.” 

Hij is in 2008 met MyOrder begonnen. Het bedrijf heeft inmiddels 20 medewerkers. Al meer dan 1 miljoen Nederlanders gebruiken hun mobieltje als betaalmiddel. Aangezien er 5,5 miljoen smartphones in ons land circuleren is de groeipotentie nog enorm.

Ruim 150.000 mensen betalen al met de gratis mobiele MyOrder App –ook voor mensen die geen klant zijn bij Rabobank- bij 4.000 locaties in de horeca, bioscopen, Thuisbezorgd.nl, SeeTickets en parkeren in verschillende steden. Daarnaast biedt MyOrder ook QR scanning services, loyalty en kortingsbonnen.

Op korte termijn wordt daar iDEAL voor mobiel als m-payment optie aan toegevoegd. Marco Bosma, directeur financiële logistiek Rabobank: “Wij zijn hier in gestapt omdat het interessant is voor onze particuliere én zakelijke klanten. MyOrder is de schakel. De consument kan op elk moment en waar dan ook een product bekijken, bestellen en betalen. De retailer draait meer omzet en krijgt meer klanten in zijn winkel. In de toekomst kan een klant zelfs inchecken bij een winkel en vervolgens op zijn lijf geschreven informatie en advies krijgen via z’n smartphone. Zo wordt de telefoon een goedgevulde mobiele winkel.

Verder lezen over Rabobank

​Je kunt je iPhone nu als ‘pinterminal’ gebruiken

Ondernemers hoeven niet meer te investeren in kleine betalingskastjes: het is nu mogelijk om je iPhone te gebruiken als betaalterminal. Het kan niet bij elke bank, maar Rabobank kan het wel. Het maakt hiervoor gebruik va...

Mobile21.02.2024

​Je kunt je iPhone nu als ‘pinterminal’ gebruiken

​Wat is Wero en wat gebeurt er met iDEAL?

Wero. Het klinkt een beetje als weirdo. Maar het is straks een woord dat je waarschijnlijk heel vaak gaat zien. Of nou ja, een naam, die misschien net als paypallen en ‘tikken’ (verwijzend naar Tikkie) een werkwoord...

Online01.11.2023

​Wat is Wero en wat gebeurt er met iDEAL?

Het metaverse wordt door banken gebruikt voor duurzaamheidsdoelen

Het is de laatste tijd wat stil rond de metaverse, maar er lijken wel degelijk ontwikkelingen te zijn. Zo zijn onder andere banken enorm geïnteresseerd in het metaverse. Niet eens vanwege de cryptovaluta, maar om contac...

Metaverse28.09.2022

Het metaverse wordt door banken gebruikt voor duurzaamheidsdoelen

Waarom je moet oppassen bij geld pinnen in het buitenland

Je wil niet met te veel geld op zak in het vliegtuig of in de auto stappen, maar als je naar een ander land reist heb je vaak wel baat bij een stapeltje cash in je zak. Toch handig als je naar een marktje gaat, als je pi...

Online17.05.2022

Waarom je moet oppassen bij geld pinnen in het buitenland

​Tweestapsverificatie van banken gemakkelijk verschalkt door phishing-scams

Bijna iedereen kent het wel, tweestapsverificatie of two factor authentication (2FA), bedoeld om onbevoegd inloggen op digitale accounts tegen te gaan. Tweestapsverificatie maakt gebruik van iets wat jij weet, zoals een...

Cybercrime13.04.2022

​Tweestapsverificatie van banken gemakkelijk verschalkt door phishing-scams

Banken zijn verwijtbaar als het op de gevolgen van phishing-scams aankomt
​Banken kunnen phishing via valse bankwebsites grotendeels verhinderen

1. Phishing als uiterst succesvolle misleidingstechniek 'Phishing' is de brede noemer van criminele technieken om gebruikers van digitale diensten hun inloggegevens afhandig te maken. Phishing kan in principe betrekking...

Cybercrime24.02.2022

​Banken kunnen phishing via valse bankwebsites grotendeels verhinderen

Hoe een adequate bancaire systeemoplossing tegen phishing in beginsel mogelijk is
​Ongevraagde betalingstransacties aan de voordeur of met onbekenden? Beter van niet!

Recentelijk heb ik aan alle Nederlandse en Belgische banken gemeld dat de doorgeschoten bedieningseenvoud van hun QR-code scanners binnen mobiele bankapps gemakkelijk tot misbruik kan leiden. Met het scannen van een QR-...

Mobile20.01.2022

​Ongevraagde betalingstransacties aan de voordeur of met onbekenden? Beter van niet!

​Mobiele bankapps kunnen beter worden beveiligd tegen slimme babbeltrucs

Banken zijn te ver doorgeschoten in de bedieningseenvoud van hun QR-code scanners binnen mobiele bankapps. Hiermee neemt de gebruikersveiligheid van de betroffen bankapps af en de kans op misbruik juist toe. Door overmat...

Mobile17.01.2022

​Mobiele bankapps kunnen beter worden beveiligd tegen slimme babbeltrucs

Actieve gebruikerskeuzes zijn veiliger dan passieve gebruikerskeuzes