Location based couponing met Scoupy

Vorig artikel Volgend artikel
Location based couponing met Scoupy

In aanvulling op het bericht van gisteren heeft nu ook het Nederlandse Scoupy een App geïntroduceerd. Scoupy verzamelt voor de consument unieke kortingsacties van MKB-winkels, horecazaken en retailformules: zogenaamde Scoupy's. Het bedrijf brengt deze naar de consument via een App op de smartphone. De app toont de acties 'location based', waardoor de consument altijd lokale acties te zien krijgt.

Scoupy's zijn alleen maar te activeren in de directe omgeving van een deelnemende locatie. Scoupy combineert hiermee twee sterke trends in consumentengedrag: online oriënteren en lokaal willen besteden. Voor retailers is het de ultieme combinatie van 'click & bricks': door 'clicks' consumenten naar de 'bricks' krijgen, ofwel: meer traffic over de winkelvloer. Voor consumenten is het gebruik gratis, spaart het geld uit en is het leuk om te gebruiken.

De applicatie is gratis te downloaden via iTunes en de Android market en binnenkort ook te gebruiken via HTML5. Op basis van de locatie van de gebruiker krijgt deze een lijst te zien van alle Scoupy's van deelnemende locaties in de directe omgeving, waarbij de dichtstbijzijnde als eerste wordt getoond. Op basis van categorieën of met behulp van de zoekfunctie kan er specifiek gezocht worden naar acties.

Als de klant een actie heeft gevonden die hem interesseert, kan hij alle relevante informatie over de actie en de aanbieder vinden in de Scoupy-App, zoals telefoonnummer, (web)adres en route naar de locatie. Bij de locatie activeert de klant de Scoupy-actie door te 'sliden' op de slidebar. Er verschijnt dan een unieke actiecode die de medewerker van de winkel scant of noteert. De klant kan vervolgens gebruik maken van de actie en rekent direct af met de aanbieder. Er vindt dus geen betalingsverkeer tussen gebruiker en Scoupy plaats.

Voor consumenten zijn er geen kosten verbonden aan het downloaden, bekijken en/of activeren van Scoupy. Deelnemende bedrijven betalen Scoupy een klein bedrag per via de Scoupy-App door de consument geactiveerde Scoupy. Dit varieert tussen de € 0,50 en de € 2,00.

Reeds bij de lancering van de Scoupy-App is deze al gevuld met bijna 1.500 verschillende locaties door het gehele land met in totaal meer dan 700 verschillende acties. De deelnemende locaties variëren van kleine middenstanders tot grote winkelketens. De acties worden door de ondernemers zelf bedacht en ingevoerd in het systeem van Scoupy. De redactie wordt verzorgd door Scoupy.

Het zwaartepunt ligt nu nog in de grotere steden, maar dit wordt in een razend tempo verder uitgebreid naar de rest van Nederland. Het zal dus niet lang meer duren voordat een zeer groot gedeelte van de 8 miljoen smartphone bezitters overal in het land gebruik kunnen maken van een zeer gevarieerd aanbod aan acties van allerlei verschillende locaties.

Retail
Ondanks het feit dat het MKB en retailketens het zwaar hebben, is er sprake van een 'retail renaissance': de wederopstanding van de traditionele winkel door inzet van moderne technologieën. Het gezaghebbende Trendwatching.com heeft hier recent een uitgebreid artikel aan gewijd, dat er op neerkomt dat er voor oplettende, scherpe en innoverende retailers genoeg mogelijkheden zijn om de negatieve trend te doorbreken en meer traffic naar de retaillocatie te genereren. Vanwege de laagdrempeligheid en het gebruiksgemak van de Scoupy-App voor zowel consument als winkelier, is de Scoupy-App voor ondernemers de ideale manier om ook te profiteren van deze retail renaissance.

scoupy-app

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies