Mobile20.04.2011

Tablets: “Innovate or die”


tablets-innovate-or-die.jpg
tablets-innovate-or-die.jpg

Gisteren vond in de Beurs van Berlage (Amsterdam) de tweede editie van het Mobile Convention plaats. Op een stralende dag kwam er toch zo’n 800 professionals op het event af om daar meer te horen, lezen, vertellen over mobile marketing & communicatie, social media, mobiel betalen, coupons, augmented reality en mobile advertising.

De eerste presentatie was gericht op Tablets en werd gepresenteerd door Juan Senor. Hij had het over alle kansen en mogelijkheden die er nog voor traditionele media en uitgevers liggen als ze ervoor kiezen op tablets te gaan publiceren of zelfs als ze dit al doen, “good Journalism is good business.” Veel uitgevers beseffen volgens hem namelijk niet dat ze met een PDF versie van de krant of een App die slechts een kopie is van de website een berg kansen laten liggen en er ook bij de consument simpelweg niet mee wegkomen. “You cannot poor old Wine in new bottles.” En dat blijkt ook wel uit de cijfers en ratings van een aantal betreffende Apps in de App Store.

Innovate or die“, innovatie is een must als het gaat om apps, er moet goed bedacht worden wat je als uitgever wil, en je moet het ook in een keer goed doen. De muziek industrie is bijna ten onder gegaan door het downloaden van muziek uit stores als iTunes. De uitgevers in deze wereld moeten niet dezelfde fouten gaan maken. De krant / tijdschrift zal nooit helemaal verdwijnen en dus hoeft er ook geen keuze gemaakt te worden tussen print of tablet, beide moeten gewoon naast elkaar kunnen bestaan.

Volgens moeten uitgevers volgens Senor hun content ook niet gratis weg gaan geven, “iPad means iPay, free is very expensive, just produce more for those who pay.

Over een tijdje zal digitaal papier betaalbaar worden hetgeen weer nieuwe mogelijkheden biedt voor uitgevers. Het zijn spannende tijden maar ze moeten wel snel blijven handelen. Doen ze dat niet dan missen ze de boot.

Op Mobilecowboys worden van Mobile Convention Amsterdam Cases, eBuddy, Layar en MTV Mobile besproken. Evenals Google: mobiel in cijfers en de X-Factor Heartbeat webapp.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

Verder lezen over Amsterdam

​Het Amsterdamse Winterparadijs biedt toch nog een wintergevoel

Sneeuwballen gooien die niet nat en koud zijn, van een ‘piste’ af met een band, zonder dat je bang hoeft te zijn in een ravijn te vallen en een heleboel sfeervolle stalletjes met warme chocomel met rum, ook al is opw...

Nieuws30.12.2023

​Het Amsterdamse Winterparadijs biedt toch nog een wintergevoel

​5 leuke dingen om als Nederlander in Amsterdam te doen

Op vakantie stappen we allemaal in de hop on hop off-bus om zoveel mogelijk van een stad te zien in een zo kort mogelijke tijd. Maar hoe vaak ga je nu echt op ontdekkingstocht in onze eigen steden? We bespreken 5 leuke d...

Lifestyle13.12.2023

​5 leuke dingen om als Nederlander in Amsterdam te doen

De leukste winterse tips om nog dit jaar met vrienden te doen

De winter is een heerlijk seizoen om lekker plezier te gaan beleven met vrienden. Hier zijn vijf tips van activiteiten en evenementen die plaatsvinden in de winterperiode. Dus trek lekker warme kleding aan en ga erop uit...

Events04.12.2023

De leukste winterse tips om nog dit jaar met vrienden te doen

​Wel of niet kopen? Zo zit het nu met fatbikes in Nederland

Fatbikes zijn heel geweldig, maar niet altijd even geliefd. Het zijn toch een beetje de bad boys van de fietsen geworden en dat is niet alleen omdat ze er wat stoerder uitzien dan de rest. Ze zijn in veel gevallen in sta...

Gadgets03.11.2023

​Wel of niet kopen? Zo zit het nu met fatbikes in Nederland

​Spotify opent Spotify Huis waar ADE-gangers kunnen ontspannen

We schreven vorige week al dat veel bedrijven iets met ADE doen, maar een bedrijf waar we dat sowieso van verwachtten is natuurlijk Spotify. De muziekstreamingdienst komt echter niet met een dj-set tot in de late uurtjes...

Entertainment17.10.2023

​Spotify opent Spotify Huis waar ADE-gangers kunnen ontspannen

5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE

Volgende week is het zover: dan start het Amsterdam Dance Event. Van woensdag 18 oktober tot zondag 22 oktober moet je eraan geloven: talloze stories met mensen die uit hun dak gaan op grote feesten, kleine feesten, midd...

Events11.10.2023

5 x waarom bedrijven zich allemaal storten op ADE

Coldplay zet nieuwe mobiele app in tijdens wereldtour

Coldplay maakt sinds de start van hun ‘Music of the Spheres World Tour’ in maart van dit jaar gebruik van een speciale, mobiele app. Ook in Nederland wordt de app ingezet voor hun vier concerten op 15, 16, 18 en 19 j...

Mobile12.07.2023

Coldplay zet nieuwe mobiele app in tijdens wereldtour

Uber opent nieuw hoofdkantoor in Amsterdam

Uber heeft vandaag zijn nieuwe internationale hoofdkantoor geopend in Tripolis Park, Amsterdam. Het kantoor is een van Uber’s grootste tech-centra buiten de VS. Uber telt momenteel meer dan 1.000 werknemers in Amsterda...

Nieuws07.06.2023

Uber opent nieuw hoofdkantoor in Amsterdam

En is op zoek naar tech-talent