Hogeschool Utrecht wint Marketing Award

Vorig artikel Volgend artikel
Hogeschool Utrecht wint Marketing Award

Met de campagne Find the code, een serious internetgame als wervingstool voor ICT-opleidingen, heeft Hogeschool Utrecht de award voor beste marketingcampagne in het onderwijs 2008 gewonnen.

De bekendmaking en uitreiking vond vorige week woensdag (24 september) plaats in Arnhem tijdens het Nationale Jaarcongres 'Marketing en Communicatie in het Onderwijs'.

Van de bezoekers stemde de grote meerderheid op 'Find the code' als beste marketingcampagne.

Find the code is een interactieve campagne met als centraal element een spannende en visueel aantrekkelijke (serious) game. Met deze game-experience (ontwikkeld in nauwe samenwerking met de doelgroep) wil de hogeschool de doelgroep enthousiast maken voor een ICT-opleiding in Utrecht.

Door mee te spelen begrijpt de aankomende student de cruciale rol van ICT’ers in de wereld van nu. Maar vooral krijgt hij een realistischer beeld van de ICT-opleidingen: diversiteit, inhoud en de benodigde talenten. Bovendien wordt hij op basis van zijn spelprestaties geadviseerd over de meest geschikte opleiding(en).

De hogeschool gebruikt deze campagne om de kwalitatieve instroom van de ICT-opleidingen te verhogen. Het uitgangspunt van deze wervingscampagne is niet zozeer om meer studenten binnen te krijgen, maar om de juiste student op de juiste plaats te krijgen...

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blog Idea Factory BV, uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Travelvalley & Carrepublic. Behalve liefhebber...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies