Uitdaging en het sociale aspect belangrijk voor online games

Vorig artikel Volgend artikel
1191938040micrsoft

Microsoft heeft samen met Universal Media en MTV Networks een aantal jongeren tussen de 16 en 19 jaar gevraagd naar de games die ze online spelen: casual games. De onderzoekers wilden er graag achter komen waarom de jongeren een spelletje op internet spelen, of waarom juist niet en hoe adverteerders daarop in kunnen spelen.

De belangrijkste uitkomst is dat jongeren online games spelen als tijdverdrijf, waarbij het gaat om de uitdaging en het sociale aspect. De spelletjes mogen commercieel zijn, maar niet tè, en moeten goed bij het merk passen. De jongeren zien reclame liever op deze manier dan via pop-ups en banners op websites.

De meeste ondervraagde jongens en meisjes geven toe dat ze regelmatig games op internet spelen omdat ze verder niets anders te doen hebben. ” Ik wil snel kunnen gamen, niet te lang om tijdelijk de verveling tegen te gaan”, aldus een van de ondervraagden.

Nog een andere reden om een casual game te spelen is de uitdaging, het is aantrekkelijk om online iemand te verslaan, en nog leuker om een topscore neer te zetten. Spelen tegen iemand anders wordt hoe dan ook leuker gevonden dan spelen tegen de computer.

Ook het sociale aspect blijkt net zo belangrijk als het competitieve: jongeren vinden het leuk om andere mensen te ontmoeten die hetzelfde spel leuk vinden, online wel te verstaan, via de chatfunctie. Het chatten, de gezelligheid, is net zo aantrekkelijk als het spel zelf.

“Ik vind het gezellig, je kan zien wie de beste score heeft.”; “Dan ontmoet je mensen die hetzelfde spel leuk vinden.” En: “Ik vind het leuk als je kunt chatten met andere spelers van het spel, dus voor de gezelligheid.”

Meer content

Jeroen de Hooge

Jeroen is werkzaam als Managing Director bij The Blogidea Factory, de online uitgever van ondermeer Dutchcowboys, Stylecowboys, Carrepublic & Eatly. Behalve...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies