Facebook Exchange: adverenties op basis van offline shopgedrag

Vorig artikel Volgend artikel
Facebook Exchange: adverenties op basis van offline shopgedrag

Facebook heeft vandaag een fascinerende aankondiging gedaan over hoe ze de accounts van gebruikers zullen gaan linken aan hun offline shopgedrag. Het sociale netwerk is een samenwerking aangegaan met Datalogix, een bedrijf dat het mogelijk maakt om Facebook data te koppelen met data van offline aankopen. De data zorgt ervoor dat adverteerders verkoopcijfers van Facebook gebruikers die advertenties bekijken op Facebook kunnen analyseren met die van gebruikers die geen advertenties bekijken op Facebook.

De data identificeert mensen niet bij naam, maar het gebruikt e-mailadressen die de klanten hebben afgegeven bij de winkels, zoals supermarkten en kruideniers. De anonimiteit van gebruikers wordt gewaarborgd met behulp van anonieme hashcodes. Facebook's privacyvoorzitter Joey Tyson vertelde het volgende in een blog:

We compare hashes of some Facebook data with hashes provided to us by Datalogix. Once we compare, we are able to send corresponding data on the reach of large-scale ad campaigns, which Datalogix uses to create aggregate reports comparing product purchases by large groups of people who did or did not see an ad.

... Datalogix does not send us any of their purchase data, meaning we cannot specifically tell whether or not you purchased a marketer's product. Finally, with this partnership, Datalogix only sends the marketer aggregate information about large groups of people. None of this data is attributable to an individual Facebook user.

Het nieuwe platform van Facebook zal Facebook Exchange heten. Gebruikers zullen een X zien op iedere advertentie op Facebook waardoor ze meer informatie krijgen over de desbetreffende advertentie. Hierover zegt hij het volgende: 

When we show an FBX ad on Facebook, it includes an "X" link that lets you provide feedback about ads. We also provide a link that lets you learn more about and choose to opt out of future ads from the service provider responsible for that ad. Also, we only work with providers that agree to technical and policy requirements that protect the privacy of personal information.


 

Meer content

Nichal Joosse

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies