Het in 2010 uit het lifelab van Boondoggle geboren Likify staat op eigen benen. Uit de beta, in real life. De QR-code slaat de brug tussen objecten in het echte leven en social networks.
Zo maakt het scannen van de QR-code het de gebruiker direct mogelijk om een ‘like’ te geven, een tweet te plaatsen, een Twitter account te gaan volgen, te ‘frienden’ of aan te geven dat hij een Facebook event bijwoont.
De ‘koppeling’ wordt dus gemaakt op basis van de QR-code die via de website van Likify gegenereerd wordt. De gebruiker die deze QR-code met de QR-code lezer op zijn mobiele telefoon scant, wordt gelinkt met de mobiele pagina die ook op Likify wordt aangemaakt. In een overlay op deze pagina verschijnt ook de button die de verbinding maakt tussen het object in ‘real life’ en het sociale netwerk.
Was het in 2010 alleen nog maar mogelijk om de brug te slaan tussen het object en Facebook, nu wordt ook Twitter ondersteund.
Likify werd al succesvol ingezet door Boondoggle in 2010 voor de Nike campagne ‘Take Antwerp‘.
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023