Gesponsorde verslagen Facebook nu ook in de timeline

Vorig artikel Volgend artikel

De gesponsorde verslagen zullen vanaf nu ook in de timeline verschijnen op Facebook. Met de komst van deze betaalde items heeft Facebook goed de gebruiker in het achterhoofd gehouden. De mogelijkheden van adverteren, met name het soort advertenties dat is toegestaan, wordt scherp in de gaten gehouden. Zo zal de gebruiker niet meer dan één gesponsord verslag in zijn of haar timeline zien per dag.

Daarnaast zullen de gesponsorde verslagen wat betreft uiterlijk niet opvallen, en niet te onderscheiden zijn van organisch nieuws. En daarbij, de zichtbaarheid van een gesponsord verslag staat rechts onderin, de laatste plaats waar je ogen snel naartoe zullen gaan. Volgens Facebook zullen gebruikers 'dus niet eens verschil merken'.

Gesponsorde verslagen Facebook nu ook in de timeline

Gesponsorde verslagen kunnen alleen getoond worden als een gebruiker een pagina al 'geliked' heeft. Ook zullen deze gesponsorde verslagen (voorlopig nog) niet in mobiele apps te zien zijn. In het helpcenter van Facebook is inmiddels volop informatie te vinden voor adverteerders over deze nieuwe dienst.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies