Koekjesgigant Oreo mikt op wereldrecord Facebook Likes

Vorig artikel Volgend artikel
Koekjesgigant Oreo mikt op wereldrecord Facebook Likes

In de categorie "Niet Geschoten" gooit het Amerikaanse koekjesmerk Oreo vandaag hoge ogen. Moedermaatschappij Kraft en reclamebureau 360i zijn eerder vandaag begonnen aan een poging het wereldrecord Facebook "likes" op hun naam te zetten. Het record moet zelfs terugkomen in het officiele "Guinness Book Of World Records". Vermoedelijk gaat die vermelding wel lukken, aangezien er nog geen officieel record is gezet.

Eerder vandaag riep het populaire koekjesmerk hun 16,6 miljoen Facebook-fans in deze post op om het bericht massaal te "liken" en zo het eerste, officiele wereldrecord Facebook Likes te zetten. De doelstelling, zo'n 45.000 likes binnen 24 uur lijkt weinig problemen op te gaan leveren. Om 17.30 uur vanavond was de actie goed en wel 2 uur onderweg en stond de teller al op meer dan 36.000 likes.

-1086.jpg


Overigens is het niet de eerste marketingcampagne waar wereldrecords in sneuvelen deze maand. Vorige week nog publiceerde autofabrikant Mitsubishi onderstaande video, waarin het laat zien hoe het maar liefst 5 wereldrecords aan diggelen sloeg met de nieuwe Outlander. Ironisch genoeg werd die campagne overigens bedacht door de Amerikaanse tak van 180.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies