Mobile First, een invite-only event

Vorig artikel Volgend artikel
Mobile First, een invite-only event

Op zijn website kondigde Mark de Kock afgelopen week een nieuw event aan. Mobile First, een invite-only event voor marketeers en business managers.

We wilden meer weten over dit nieuwe event dat inspringt op de vlucht die mobile op dit moment neemt in de markt. Hieronder een kort interview met Mark.

Wat is Mobile First?
 "Na de aankondiging (begin 2011) dat MoMo/Mobile Monday zou stoppen ontstond bij mij dit idee. Ik miste een structurele bijeenkomst voor het bedrijfsleven gericht op 'connected devices'. Gericht op het ondersteunen van bedrijven bij het bepalen en uitvoeren van een mobiele strategie binnen hun digitale activiteiten. In mijn gedachten zijn relevante marktdata en praktische informatie over verschillende thema's binnen mobiel essentieel voor veel bedrijven. Het kan ze steunen bij de opzet danwel uitbreiding van hun mobiele activiteiten. Er is echter geen partij die dit biedt, tot onze oprichting in ieder geval… 

Mobile First is de naam die ik samen met Lukas Pauka van Hyves bedacht toen ik met Hyves en de Telegraaf media groep in gesprek kwam als partners van dit event. Mijn idee sprak hen aan en we hebben het verder vormgegeven tot wat er nu staat. Ik ben dan ook blij dat Marc de Vries dit event als ambassadeur wil steunen."

Is dit een eenmalig event of wordt het een serie? "Onze intentie is om deze events elke 2-3 maanden te organiseren voor een groeiend netwerk. We werken vanuit een invite-only structuur en nodigen enkel (senior) merkvertegenwoordigers/marketeers/business managers uit. Zo ontstaat een netwerk van mensen die dezelfde problematiek doormaken en wellicht van en met elkaar kunnen leren."

Wat is de samenstelling van de sessies en volgens jou het onderscheidende vermogen van Mobile First? "Elk event zal een vast format hebben waarbij we een combinatie maken tussen relevante data- en markttrends en een thema zoals Second Screen of M-commerce. De data- en markttrend sessies worden verzorgd door kennispartners Wakoopa en TNS-NIPO. Zij kunnen vanuit hun expertise en blik op de markt een update geven over consumenten gedrag op mobiel maar ook spreken over de relatie tussen mobiel en het traditionele web bijvoorbeeld. 

Voor de inhoudelijke sessies rondom een thema nodigen we vanuit ons netwerk sterke spelers uit en briefen hen op de vorm en inhoud van de presentatie. In het eerste event vragen wij bijvoorbeeld Ex Machina (Jeroen Elfferich) om uitleg te geven over de opzet en overwegingen die zijn gemaakt bij "The Voice of Holland" second screen app. Vragen als 'welke lessen zijn er geleerd' en 'welke cijfers zijn er deelbaar over gebruik' komen aan de orde. Jeroen Elfferich heeft hierin veel ervaring en wil deze ook delen. 

Het onderscheidend vermogen komt uit de combinatie van doelgroep/netwerk, frequentie van events, relevante data/trends en inhoudelijke kennis sessies over specifieke onderdelen binnen het mobiele speelveld. Meest onderscheidend is toch wel de samenstelling van de bezoekersgroep. Deze bestaat grotendeels uit mensen die actief zijn in het bedrijfsleven. Onze focus ligt dan ook op het vormen van een netwerk waarbinnen leden kunnen leren van opinieleiders en elkaar.  Wij geloven dat de branche en het Nederlandse bedrijfsleven hier bij gebaat is."

Hoe kunnen mensen zich aanmelden? "Als je (senior) marketeer / business manager bent en interesse hebt kun je een email sturen naar Mark at mobylizr punt com - of -  info @ mobilefirst punt nl - met je contactgegevens en functie. Je ontvangt dan vanzelf bericht over vervolgstappen. Let op! We hebben helaas maar beperkt plek en moeten daarom een selectie maken op de inschrijvingen."   

Meer content

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies