SpinAwards wildcards Dutchcowboys voor Hago Next, Eten doe je samen en Taggin.me

Vorig artikel Volgend artikel
SpinAwards wildcards Dutchcowboys voor Hago Next, Eten doe je samen en Taggin.me

De winnaars van de Facebook like-actie welke DutchCowboys ism. met de Stichting SpinAwards heeft gehouden zijn bekend. De uitslag van de actie is bepaald om 12:00 uur. Alle likes die daarna nog worden uitgedeeld vallen buiten de actie.

Volgende week nodigen wij Hago Next mobiele applicatie, Eten doe je samen en Taggin.me uit om tijdens de SpinAwards Inspiration Days de jury te komen overtuigen van hun nominaties. Shop with friends haalde het net niet op enkele stemmen na.

De organisatie maakte verder gisteren de uitslag bekend van de jurydagen waar uit een een record aantal inzendingen maar liefst 69 nominaties zijn toegewezen. Koplopers onder de nominaties zijn ACHTUNG!, Lemz, Boondoggle en INDIE Amsterdam met elk vijf nominaties. Bij de opdrachtgevers zijn KLM Royal Dutch Airlines, Vodafone en Ben & Jerry’s sterk vertegenwoordigd, met elk vier nominaties.

Ook dit jaar zullen de genomineerden hun case persoonlijk toelichten. Op 22 en 23 maart 2011 krijgen zij tijdens de SpinAwards Inspiration Days de kans om zich met hun werk aan de jury en bezoekers te presenteren. De SpinAwards Inspiration Days vinden plaats in de Hogeschool van Amsterdam, in de Hogeschool van Amsterdam in het Singelgrachtgebouw. Hier zijn de opleidingen Interactieve Media (IAM) en Media, Informatie en Communicatie (MIC) gevestigd. NB: De HvA locatie waar de Inspiration Days worden gehouden, is NIET de locatie bij het Amstelstation.

Dankzij de sponsors is ook dit jaar het programma gratis toegankelijk. Tevens zullen de presentaties live worden uitgezonden op spinawards.nl, afgewisseld met interessante inhoudelijke gesprekken. SpinAwards TV wordt mogelijk gemaakt door Microsoft Advertising en Sanoma Digital.

De 69 nominaties zijn voor:

Beste online campagne

Felicivideo - ACHTUNG! In opdracht van Vodafone
HEMA Spieken - Guilty People / CCCP in opdracht van HEMA
Interactieve SMS banners  - KONG in opdracht van Cordaid Mensen in Nood
KLM Surprise  - Boondoggle in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines
Liquid Mountaineering - CCCP in opdracht van Hi-Tec
Madame Tre Sesti  - ACHTUNG! THEY in opdracht van Vodafone
PHILIPS - Wake up the Town (intergrated) - Tribal DDB Amsterdam, DDB Worldwide, One Voice in opdracht van Philips
Streetview Soedan  - KONG in opdracht van Cordaid Mensen in Nood
The blow job - Duval Guillaume Antwerp/Modem in opdracht van Ché Men’s | Magazine
Viva la Givolution  - INDIE- Amsterdam in opdracht van Ben & Jerry’s

Beste website concept
HEMA Bonkies Online - Guilty People / CCCP in opdracht van HEMA
Madame Tre Sesti  - ACHTUNG! THEY in opdracht van Vodafone
Online Boeksigneren  - KONG in opdracht van selexyz
Rivella Kicks & Thrills  - SuperHeroes in opdracht van Rivella

Beste mobiele concept

Autoweek iPad app – United/Icemobile/Muse in opdracht van Autoweek
Sennheiser Frequency Finder – mediaBunker in opdracht van Sennheiser Benelux
Axa brings print ad to life – Duval Guillaume Antwerp/Modem in opdracht van Axa Bank Verzekeringen
Grappie van Appie – Muse Amsterdam & Icemobile in opdracht van Albert Heijn
Film It Yourself - Stunst, Noodlewerk, Videodoc, Martijn Pannevis in opdracht van VPRO
ikPod: interactief en persoonlijk – Mediamatic Lab in opdracht van Joods Historisch Museum

Beste crossmedia concept
AXE Heaven on earth  - Media Republic in opdracht van Axe Unilever
Belgacom Kids – VVL BBDO in opdracht van Belgacom
KLM Surprise – Boondoggle in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines
Nike Take Mokum – Boondoggle in opdracht van Nike Running
Viva la Givolution  - INDIE- Amsterdam in opdracht van Ben & Jerry’s
Volkswagen Rijbewijs - ACHTUNG!, MTV Networks in opdracht van Pon’s Automobielhandel B.V.

Beste interactieve video concept       
AXE Heaven on earth  - Media Republic in opdracht van Axe Unilever
Can you fix it? - IJsfontein in opdracht van SOA Aids Nederland
Collapsus - Submarine i.s.m. VPRO
Live interactief billboard tegen agressie - N=5 in opdracht van Ministerie van Veiligheid en Justitie/Rijksoverheid

Beste gaming concept
De Brain Game – MSL Amsterdam in opdracht van Gemeente Den Haag
HEMA Bonkies Online - Guilty People / CCCP in opdracht van HEMA
Noisia Infection – Flavour BV in opdracht van Noisia
Silver Line Society – INDIE- Amsterdam in opdracht van Microsoft

Beste sociale media concept
De Dwaze Rij – Selmore Lynx in opdracht van De Bijenkorf
Ikgebruik Can Facebook Help Monica Quit Drugs - Lemz in opdracht van ikgebruik.nl
KLM Surprise – Boondoggle in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines
Nike Take Mokum – Boondoggle in opdracht van Nike Running
Orgaandonatie JaofNee: Nederland zegt Ja op Hyves – NOISE, KesselsKramer in opdracht van Rijksoverheid: ministerie van VWS en ministerie van AZ

Beste design
Polo 444 – ACHTUNG! In opdracht van Volkswagen Nederland
Rivella Kicks & Thrills  - SuperHeroes in opdracht van Rivella

Beste content
Cairing Dairy - INDIE- Amsterdam in opdracht van Ben & Jerry’s
Darth Vader neemt zijn stem op voor TomTom - Pool Worldwide in opdracht van TomTom
Het Achterhuis Online - LBi Lost Boys in opdracht van Anne Frank Stichting
iFly Magazine - Born05 in opdracht van KLM Royal Dutch Airlines
Ikgebruik Can Facebook Help Monica Quit Drugs - Lemz in opdracht van ikgebruik.nl
Kinderen zien dingen anders - Lemz in opdracht van Stichting Consument & Veiligheid  en de Voedsel & Waren Autoriteit

Beste media inzet
Allereerste guerilla stunt op Chatroulette.com – SSSS & Orchestra in opdracht van Condomerie
Artsen zonder Grenzen – doneer je profiel – Lemz in opdracht van Artsen zonder Grenzen
Fight cancer 100.000 views campagne – The Gardeners in opdracht van Fight Cancer
Ikgebruik Can Facebook Help Monica Quit Drugs - Lemz in opdracht van ikgebruik.nl
JaofNee Donorweek trapt af met eerste nationale online wervingsactie. Live op NU.nl  – KesselsKramer & NOISE in opdracht van Rijksoverheid – ministerie van VWS en ministerie van AZ
Koninklijke Landmacht. Durf te vragen – Publicis / Maximum in opdracht van Koninklijke Landmacht
Live interactief billboard tegen agressie - N=5 in opdracht van Ministerie van Veiligheid en Justitie/Rijksoverheid
Vodafone The Voice of Holland – OMD in opdracht van Vodafone

Beste innovatie
Appie van Albert Heijn – Icemobile & Muse Amsterdam in opdracht van Albert Heijn
Live interactief billboard tegen agressie - N=5 in opdracht van Ministerie van Veiligheid en Justitie/Rijksoverheid
Geefrobot – INDIE-Amsterdam in opdracht van Ben & Jerry’s
Film It Yourself - Stunst, Noodlewerk, Videodoc, Martijn Pannevis in opdracht van VPRO
Quest je webcam - Bureau Bambi BV in opdracht van G+J Uitgevers, Quest

Beste jong talent
Headhunters The Game – Andrax van de Bogaard (Fontys Hogescholen)
Shotgun – Gabin van Hal (Fontys Hogescholen)
Tedx Rotterdam – Giselle Segura Gelink (Willem de Kooning Academie)
Blurshurt – Nik Sluijs (Willem de Kooning Academie)
Run The World – Robin Plaisier (Hogeschool Rotterdam)
Sam – Didi Koller (Hogeschool van Amsterdam)
Online marketingcampagnes Rosti Mepal – Katrien Koetzier (Hogeschool van Arnhem en Nijmegen)
Megatransport TenneT – Kevin van Aalst (Hogeschool van Arnhem en Nijmegen)
Twitterboek – Cynthia Zonnenberg (Hogeschool van Arnhem en Nijmegen)

Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast blogger, strateeg, storyteller en een digitale nomade. Je maakt Henk blij met bijzondere...

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies