De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Alle voordelen van het binge-watchen van een serie op Netflix weet je inmiddels al wel. De kwaliteit is goed, de prijs is redelijk, en de mogelijkheid om jouw favoriete serie te kijken waar en wanneer je maar wil blijft het grote voordeel.
Hoewel je weet dat je geen advertenties te zien krijgt, heb je er waarschijnlijk nog niet over nagedacht hoeveel uur je bespaart. Doordat je meer verplicht hoeft te kijken naar die altijd veel te lange reclameblokken op televisie.
Uit een nieuw rapport van Cordcutting.com blijkt dat door te kijken naar Netflix, je in totaal zo’n 160 uur aan reclame per jaar bespaart blijft.
Voorheen
Voor het tijdperk van Netflix werd er dus per gebruiker jaarlijks naar zo’n 160 uur aan reclame gekeken. Als je die tijd nu dus weghaalt bespaar je niet alleen 160 uur, maar die tijd kan je nu dus besteden aan het consumeren van nog meer content.
Adverteerders
Uiteraard is deze verandering van het standaard televisie kijken naar diensten als Netflix niet alleen van invloed op de kijkers. Het zorgt voor een verschuiving van in het gehele reclame landschap. Want het is ook 160 uur van jouw tijd die adverteerders nu mislopen, hetgeen in totaal een flink bedrag is.
Een gemiddelde tv-commercial van 30-seconde, uitgezonden op prime time, op televisie kost $112.000. In totaal passen er 19.200 van die 30-seconde spotjes in 160 uur. Dus als Netflix een televisiezender zou zijn dan haalde het $2.2 miljard op aan reclamegelden.
Geen ads overwegen
Een heel behoorlijk bedrag. Maar in vergelijking met de $5.6 miljard die Netflix ontvangt van de 47 miljoen abonnees in alleen al de VS, zal Netflix niet eens advertenties gaan overwegen.
Verder lezen over Netflix
Entertainment19.04.2024
Netflix-kijktip: Baby Reindeer schuurt, maar maakt wat los
Entertainment18.04.2024
The Witcher op Netflix stopt ermee na seizoen 5
Toss a coin to... straks niemand meerGaming11.04.2024
Netflix Games Review: Dead Cells is lekker hardcore
Entertainment05.04.2024
Netflix-kijktip: Ripley is de beste Netflix-serie van 2024
Gaming03.04.2024
Netflix Games Review: Spiritfarer laat je niet meer los
Maar je móet.Entertainment02.04.2024
Bodkin belooft een betere Only Murders in the Building te worden
Gaming27.03.2024
Netflix Games-review: Into the Dead 2: Unleashed is fijn
Entertainment22.03.2024
Netflix weekend-kijktip: 3 Body Problem komt heel dichtbij
Verder lezen over Reclame
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Advertising14.08.2023
De voordelen en nadelen van adblockers
Video18.05.2023
YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden
Hè bahAutomotive17.05.2023
Tesla wil reclame gaan maken
De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meerOnline12.04.2023
Reclameverbod voor online casino’s
Verder lezen over Serie
Entertainment19.04.2024
Netflix-kijktip: Baby Reindeer schuurt, maar maakt wat los
Entertainment18.04.2024
The Witcher op Netflix stopt ermee na seizoen 5
Toss a coin to... straks niemand meerEntertainment17.04.2024
Wordt Fallout net zo’n succes als The Last of Us?
Entertainment16.04.2024
Wat hoor je als je het telefoonnummer uit de Fallout-serie belt?
Entertainment12.04.2024
4 redenen om Fallout te kijken op Prime Video
Entertainment05.04.2024
Netflix-kijktip: Ripley is de beste Netflix-serie van 2024
Entertainment05.04.2024
Disney komt met Star Wars-shorts: releasedatum is geen verrassing
Entertainment03.04.2024