Netflix bespaart je het kijken naar 160 uur reclame per jaar!

Netflix bespaart je het kijken naar 160 uur reclame per jaar!

Vorig artikel Volgend artikel

Alle voordelen van het binge-watchen van een serie op Netflix weet je inmiddels al wel. De kwaliteit is goed, de prijs is redelijk, en de mogelijkheid om jouw favoriete serie te kijken waar en wanneer je maar wil blijft het grote voordeel.

Hoewel je weet dat je geen advertenties te zien krijgt, heb je er waarschijnlijk nog niet over nagedacht hoeveel uur je bespaart. Doordat je meer verplicht hoeft te kijken naar die altijd veel te lange reclameblokken op televisie.

Uit een nieuw rapport van Cordcutting.com blijkt dat door te kijken naar Netflix, je in totaal zo'n 160 uur aan reclame per jaar bespaart blijft.

Voorheen

Voor het tijdperk van Netflix werd er dus per gebruiker jaarlijks naar zo'n 160 uur aan reclame gekeken. Als je die tijd nu dus weghaalt bespaar je niet alleen 160 uur, maar die tijd kan je nu dus besteden aan het consumeren van nog meer content.

Adverteerders

Uiteraard is deze verandering van het standaard televisie kijken naar diensten als Netflix niet alleen van invloed op de kijkers. Het zorgt voor een verschuiving van in het gehele reclame landschap. Want het is ook 160 uur van jouw tijd die adverteerders nu mislopen, hetgeen in totaal een flink bedrag is.

Een gemiddelde tv-commercial van 30-seconde, uitgezonden op prime time, op televisie kost $112.000. In totaal passen er 19.200 van die 30-seconde spotjes in 160 uur. Dus als Netflix een televisiezender zou zijn dan haalde het $2.2 miljard op aan reclamegelden.

Geen ads overwegen

Een heel behoorlijk bedrag. Maar in vergelijking met de $5.6 miljard die Netflix ontvangt van de 47 miljoen abonnees in alleen al de VS, zal Netflix niet eens advertenties gaan overwegen.

netflix-tv-ads
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies