E-mail tips naar aanleiding van een heatmap analyse

Vorig artikel Volgend artikel
1122365658Heatmap

Enkele maanden geleden ging het al rond: de heatmap. Het Amerikaanse Eyetools registreert waar men naar kijkt op het scherm, hoe lang en in welke volgorde. Op basis daarvan maken ze geen weerkaart maar wel een heatmap.

Dit is een bruikbare methode voor kwalitatief onderzoek naar de effectiviteit van een ontwerp en de opmaak. Zonder dat je het hebt over of iets mooi of niet mooi is.

Hier de tips naar aanleiding van een e-mail heatmap analyse:

+ Een prominente call to action ander aan de e-mail zorgt ervoor dat de ogen de gehele e-mail zien. + In webmail sites zoals hotmail leiden de banners niet af van de inhoud van je mail. + Titels met meer dan 50 karakters kan je beter afbreken. Zorg ook voor actie woorden aan het begin en einde. + Copy met bullets krijgt meer aandacht dan normale opmaak. + Vette titels zorgen ervoor dat de twee zinnen erboven nauwelijks gelezen worden. (via)

M. Lens-FitzGerald

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies