E-mail03.04.2014

Ematters wint IAC Award voor Best Travel Email Message Campaign


De Web Marketing Association heeft bekend gemaakt dat Ematters, in samenwerking met Tripolis International, de 2014 Internet Advertising Competition Award heeft gewonnen in de categorie Best Travel Email Message Campaign. De award bekroont het werk voor de Travix International XSMAIL campagne en werd toegekend tijdens de 12e jaarlijkse Internet Advertising Competition Awards.

ematters-wint-iac-award-voor-best-travel.jpg
ematters-wint-iac-award-voor-best-travel.jpg

Wouter van der Hucht, Client Services Director Ematters: “We zijn bijzonder trots op deze internationale erkenning, na eerdere nationale erkenning door het winnen van de DDMA Email @ward 2013. De cross-sell campagne voor alle verschillende merken van Travix, waaronder CheapTickets, BudgetAir en Vayama.com, is volledig geautomatiseerd, perfect getimed en tot op het kleinste detail afgestemd op de reiziger in spé. Inmiddels loopt de campagne twee jaar onafgebroken en zijn er miljoenen mails gestuurd met realtime gepersonaliseerd aanbod.

Een hoge ROI, custom dashboards voor stakeholders, overzichtelijke responsive en defensive designed templates, een in-house ontwikkelde IATA-locatiedatabase met unieke bestemmingsinformatie, koppelingen met partners voor entertainmentaanbod, huurauto’s en beschikbare hotels, weersvoorspellingen, et cetera; echt álles wat binnen dit vakgebied ingezet kan worden, is gebruikt om de campagne tot een doorlopend succes te maken. Het te verwaarlozen uitschrijfpromillage is solide bewijs van de grote waardering voor de campagne door de ontvanger. Alles draait om timing en relevantie. Wij danken de jury voor de erkenning, Travix International voor het vertrouwen en onze partner Tripolis Solutions voor de perfecte samenwerking in deze complexe campagne.”

IAC Awards 
De IAC Awards worden jaarlijks toegekend door de Web Marketing Association om bekroonde online marketingcases te presenteren aan het grote publiek en de verantwoordelijke personen en organisaties te eren. De IAC jury, bestaande uit professionals uit de reclame- en internetwereld, selecteert winnaars op basis van criteria als creativiteit, innovatie, impact, design, copywriting en het gebruik van het medium. De jury van 2014 bestaat uit vertegenwoordigers van de top van het online marketing vak, waaronder organisaties als CNN News Group, Google, IBM Interactive, JWT, McCann Worldgroup, Razorfish, TMP Worldwide, Universal McCann Interactive en Wunderman / Y&R.

Een overzicht van alle winnaars is hier te zien.