Autobedrijven succesvol met e-mail marketing

Vorig artikel Volgend artikel
Autobedrijven succesvol met e-mail marketing

Het samenwerkingsverband tussen DTC Media en AutoDNA blijkt een succesvolle combinatie te zijn. Dit is het gevolg van een geheel nieuwe en innovatieve werkwijze. DTC Media is als mediabureau gespecialiseerd in mailing solutions voor de automotive branche. AutoDNA biedt de consument een betrouwbare online autotaxatie. Beide partijen hebben de handen ineen geslagen, autobedrijven kunnen daar de vruchten van plukken.

Taxatie van de huidige auto vormt vaak de eerste stap van het koopproces dat de consument in gaat. De dealer kan daar op inspringen door deze prospects te attenderen op het auto-aanbod, show of specifieke acties.

Dat gebeurt via een gepersonaliseerde Direct e-Mail, uit naam van de dealer en in de stijl van het automerk vormgegeven. DTC Media draagt zorg voor de tekst en de opmaak van de e-mailing, AutoDNA levert de juiste e-mailadressen en De Nieuwe Zaak regelt de personalisatie en verzending.

De afgelopen 6 weken is er een pilotfase doorlopen. Daarin werd voor diverse autobedrijven een DM-campagne via e-mail gerealiseerd. Via onder andere Louwman Den Haag, AutoXL en Vaartland werd aspirant autokopers een extra inruilbonus tot zo'n € 3.500,- bovenop de AutoDNA taxatiewaarde aangeboden. Deze op occasionshows en in schriftelijke Direct Mail succesvolle actie bleek ook online een voltreffer. De e-mail nieuwsbrieven werden bovengemiddeld gelezen en vele consumenten kwamen daadwerkelijk met het taxatierapport van AutoDNA naar de showroom en schaften uiteindelijk een occasion aan.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies