Media22.01.2009

Blue Shots TV op Het Gesprek


blue-shots-tv-op-het-gesprek.jpg
blue-shots-tv-op-het-gesprek.jpg

Vanaf 26 januari worden twee programma’s van Blue Shots TV uitgezonden op TV zender Het Gesprek.

Het gaat om de programma’s Curriculum Vitae, gepresenteerd doorJoris van Heukelom (Ilse Media) en Idealize, gepresenteerd door Ronnie Overgoor, initiatiefnemer van Blue Shots TV. Voor de bedenkers van Blue Shots is het ze gegunt en betekent het vooral extra exposure, voor de presentatoren meer roem.

De stap naar Het Gesprek lijkt ook al logisch omdat het format matched met die zender. Voor internet zijn de interviews leuk maar ook aan de lange kant. Op TV zullen ze het daarom zeker doen. Toch is het te hopen dat Blue Shots ook blijft werken aan formats die juist wel exclusief op het web worden uitgezonden. Daar ligt nog steeds een grote uitdaging en blijkbaar blijft het moeilijk een solid business op te bouwen bij dat format. Ronnie Overgoor zegt hierover:

“Blue Shots blijft primair een online kanaal, alleen is dat geen rigide keuze. Mensen kijken ook al via mobiele kanalen, apple tv, ziggo, etc. Het Gesprek is voor Blue Shots een extra kanaal binnen het pakket. En ja, het heeft een positief effect op bereik, significant, maar da’s niet de aanleiding. Het Gesprek is een passend umfeld; veel professionals kennen de zender. Het medialandschap vandaag maakt dit alles mogelijk en blue shots wil overal zijn waar de professional is…ook live, zoals bv op het mwg congres in februari. Met eigen set en goeie gesprekken. Centraal staat boeiende, leuke, informatieve en relevante content voor professionals!“.

Over de samenwerking: “Ik ben verheugd over de samenwerking. Ik draag Het Gesprek een zeer warm hart toe en ben blij dat ik nu actief mee kan helpen om er een succesvolle zender van te maken. Daarnaast maakt het Blue Shots TV nog interessanter voor businesspartners en adverteerders die met ons mooie programma formats willen ontwikkelen.

Thomas Hendriks, Programmadirecteur bij Het Gesprek: “Ik volg Blue Shots TV sinds de start en ben een fan van Ronnie Overgoor. Zijn visie op de wereld van (met name nieuwe) media is een verrijking van ons programma aanbod. Joris van Heukelom is een alleskunner, erg leuk dat hij nu ook bij ons te zien is.

In Curriculum Vitae gaat Joris van Heukelom in gesprek met ondernemers op basis van zijn of haar CV en zoekt hij naar de mens achter dat CV. Gasten zijn onder andere Oscar Diele van TomTom, Alfred Levi van 3MO, Jeroen van Seeters van Hill and Knowlton en Danny Menken van Eurosport.
In Idealize draait het om creativiteit. Aan de hand van zelf meegenomen foto- en videomateriaal gaat Ronnie Overgoor in gesprek met gasten als Casper Reinders van Jimmy Woo, Rob Torsing van Zwarts & Jansma Architekten en Olivier Wegloop van Boomerang Media.

Henkey
Henk de Hooge

Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.

Verder lezen over Crossmedia

​Dit is wat Disney World zo bijzonder maakt!

Even een paar dagen helemaal ondergedompeld worden in de wondere wereld van Disney. Het is voor velen een bijzondere beleving. Herinneringen ophalen aan vroeger (als kind?), of nieuwe herinneringen maken (met kinderen?)....

Entertainment06.04.2024

​Dit is wat Disney World zo bijzonder maakt!

​5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn

Je ziet het wel eens op het NOS Journaal: heel willekeurige beelden van mensen die op straat lopen, of handen die tikken op een toetsenbord. Het zijn stockbeelden: beelden die vaker worden gebruikt en wat algemener zijn....

Marketing13.10.2023

​5 x waarom stockmedia voor je eigen website heel handig zijn

Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp

Wat slimmeriken die eerst bij Instagram werkten hebben eerder dit jaar de app Artifact gelanceerd: een mix tussen de krant/de media en social media. Het is in Nederland nog niet een app waar iedereen het over heeft, maar...

Media14.09.2023

Artifact: alles wat je moet weten over deze handige nieuwsapp

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

Het branded content en partnerships-team van Havas+Lemz lanceert Havas Play. Dit gloednieuwe label dat wereldwijd gelanceerd wordt, bouwt betekenisvolle relaties tussen merken en mensen op het snijvlak van entertainment,...

Media22.03.2023

Havas+Lemz breidt uit met Havas Play

"Voor elk merk het juiste speelveld"
Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen

Heb je een geweldig product gemaakt waar je volledig in gelooft, maar weet je niet goed hoe je het over de bühne kunt krijgen? Televisie, radio, social media, reclame op internetpagina’s, adverteren in (lokale) krante...

DC Business19.01.2023

Zo kies je het juiste kanaal om je boodschap over te brengen

​Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken

Het ontwerpbesluit voor het verbod op ongerichte online casino reclames voor hoog-risico kansspelen is gedeeld met de Raad van State. Deze is nauwkeurig doorgenomen door de adviesgever en inmiddels is er een reactie naar...

Online10.01.2023

​Raad van State geeft advies over reclameverbod voor online gokken

Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google

Google heeft een grote vinger in de pap als het gaat om het gevonden worden van berichtgeving vanuit de media. Het bepaalt met zijn algoritme welke media er bovenaan komen te staan en heeft daardoor grote invloed op de c...

Online13.09.2022

Uitgevers uit onder andere Nederland eisen 25 miljard van Google

​8 manieren om media monitoring toe te passen in je marketingstrategie

Een van de grootste uitdagingen van MarCom professionals is om voortdurend met goede content te komen dat aanslaat bij het gewenste publiek. Van blogs tot nieuwsbrief teksten en marketing pagina's - ze moeten de juiste m...

Marketing16.06.2022

​8 manieren om media monitoring toe te passen in je marketingstrategie

Media monitoring inzetten voor optimaal inzicht over je merk