Dev-log: Eerste screenshots! (niet kijken!)

Vorig artikel Volgend artikel

"Niet af! Work in progress! Pre-alpha! Geef alsjeblieft geen waardeoordeel over mijn screenshot, het is namelijk nog niet af. Er wordt nog gewerkt aan deze game. Dit zijn zeker niet de definitieve graphics."

Eigenlijk had ik een watermerk over het screenshot moeten plakken, dan was het misschien duidelijk. Helaas weet je het nooit, daarom zijn veel ontwikkelaars terughoudend met het rondgooien van screenshots en trailers als de game nog volop in ontwikkeling is. Nu ben ik meteen vanaf het begin af aan vrij open geweest over hoe ik mijn game aan het ontwikkelen ben, dus leek het me tijd voor wat screenshots. Maar let op: work in progress.

Dev-log: Eerste screenshots! (niet kijken!)

Voor zij die het nog niet hebben meegekregen: ik ben een game aan het ontwikkelen. Een 2D birdview RPG was hoe ik het in onze podcast introduceerde. Inmiddels neig ik meer naar een RPG-lite, maar dat moet nog even bezinken. Waar ik het nu over wil hebben is de art-style.

Ik behoor voornamelijk tot de programmeer tak binnen gamedevelopment, dus mijn graphics zijn niet al te goed, vandaar dat ik voornamelijk pixel-art teken. Omdat ik geen artist ben is ook de pixel-art niet al te goed. Wat doet een programmeur dan? Inderdaad: gooi er een shader overheen die het geheel een beetje blurry maakt en niemand ziet er meer iets van! Dit is misschien iets te kort door de bocht, maar de kern is waar. Wat je hier ziet is pixel-art met een olieverf-shader.

screenshot1

De shader doet de kleuren een beetje uitsmeren, om zo een verfachtig effect te creëren. Dat is vooral goed bij het gras te zien. Bij de trappen zie je nog wat restanten van de pixel art, net zoals bij de randen van het pad - geen idee waarom, bij horizontale randen zie je er niets van. De randen van de verhoging moeten nog wat geaccentueerd worden met een schaduweffectje. Kortom: work in progress.

Bonus screenshot van de dungeons en uitvergrote versies: screenshot 1, screenshot 2, screenshot 3

screenshot2

In de dev-log artikelen vertel ik elke week hoe het vordert met de game waar ik aan het werken ben, of licht ik een technische of design kant van het maken van games toe.

Marnix Suilen

Schrijft al jaren over games, van de kleine indie-games tot de grote najaarstitels. Liefhebber van Dota 2, twijfelt nog over Destiny.

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies