DC Business29.08.2016

Nieuwe merkidentiteit voor TP-Link


Heb je problemen met bijvoorbeeld een slecht WiFi-signaal achter in de tuin of op zolder, dan is TP-Link een bedrijf dat daar oplossingen voor heeft. Afgelopen vrijdag vierde het bedrijf zijn 20e verjaardag en dat was een mooie aanleiding voor de onthulling van de vernieuwingen voor de komende tijd. Het assortiment van TP-Link bestaat uit draadloze technologieën en met de connected lifestyle van de consument anno 2016 zijn daar inmiddels ook producten voor in een smart home aan toegevoegd. De nieuwe slogan is dan ook: reliably smart.

Reliably smart

Het bedrijf gaat van ’the reliable choice’ naar ‘reliably smart’ en daarbij horen een nieuwe strategie én een nieuwe visuele identiteit. De pijl in het nieuwe logo staat gericht naar het midden, om aan te geven dat de consument centraal staat.

Reliably smart is ook een verwijzing naar de stap richting een smart home. Want er worden dus ook niet meer alleen netwerkproducten verkocht. Voor de verdere ontwikkeling richting een smart home is in San Jose, Sillicon Valley, een nieuwe business unit opgezet met maar één focus: een nog smarter home. Bij reliably smart hoort ook de eenvoud van de installatie, iets waar veel aandacht aan besteed wordt. Installeren moet plug and play zijn en ook het beheer van de producten moet via een app te bedienen zijn.

De nieuwe verpakkingen
De nieuwe verpakkingen

Korting en winacties

Wie jarig is trakteert en voor de 20e verjaardag heeft TP-Link dus ook een cadeautje voor klanten in de vorm van korting en winacties. Zo kun je nu voorbeeld de Archer C3200 – een van de meest populaire producten – bestellen voor 179 euro. Voor een tri-band router is dat uitzonderlijk en zo’n lage prijs is ook niet eerder gegeven. Met de winacties maak je onder andere kans op een fiets en draadloze WiFi-producten.