socialmedia Op 14 februari gaf Richard Millington een inspirerende sessie tijdens The Social Conference in Amsterdam. De sessie ging over het hoe je sociale wetenschap gebruikt om de activiteit van mensen te verhogen. Het was een interessante sessie waarbij ik vele nieuwe dingen heb geleerd. Graag neem ik jou mee in de wereld van Richard Millington.

Er ontstaan steeds meer sociale netwerken. Waar eerst alleen Hyves hip was, hebben we nu ook andere kanalen zoals: Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Foursquare, Ning en vele anderen. Allemaal hebben ze hun eigen uitstraling en hun eigen doelgroep. Door de duidelijke vormgeving en uiting maken mensen de juiste keuze voor het kiezen van de kanalen waarop ze actief willen zijn. Een zakelijk persoon zal al eerder lid worden van LinkedIn waarbij een creatieve moeder liever Pinterest gebruikt. Maar hoe bereiken we dit? Stel dat je een eigen community wilt starten, hoe zorg je dan voor de juiste doelgroep? Hoe zorg je ervoor dat mensen lid worden en niet jouw community verlaten binnen enkele seconden? Dit en meer ga ik je nu uitleggen.

Een community bestaat uit een groep mensen die sterk tot elkaar verbonden zijn.
Als we een community willen starten dan zijn de volgende 4 elementen van belang: Membership, Influence, Satisfying Needs & Emotional connection. Elk van deze elementen heeft zijn eigen taak. lees meer

Sociale wetenschap gebruiken om activiteit van mensen te verhogen

marketing Op 22 november was ik aanwezig op de Emerce Performance. Tijdens deze dag waren er verschillende interessante sprekers, waaronder Peter Minkjan. Peter gaf zijn presentatie over ROI van Facebook Marketing, een presentatie die iedere seconde boeiend was.

Als we kijken naar hoe bedrijven Facebook inschakelen, vergeten de meeste bedrijven een aantal belangrijke stappen. Dit komt doordat vele bedrijven vergeten dat ze interessante content moeten delen die voor hun fans interessant kan zijn. Content die fans activeert en raakt op hun interesse gebied is the key!

Als bedrijven werken volgens het Facebook Marketing Stappenplan, dan zullen ze zien dat het behalen van hun goals een stuk makkelijker gaat. Door het verspreiden van interessante berichten zal de kans toenemen dat deze berichten het behalen tot het nieuwsoverzicht (nieuwsfeed) van de fan. Als het bericht interessant genoeg is, neemt de kans op engagement toe (liken, delen en reageren). Hierdoor is de kans groot dat vrienden van de fan het bericht ook zien en daardoor ook reageren op het bericht.  lees meer

De ROI van Facebook Marketing

socialmedia Op donderdag 13 december vond de B2B Goes Social plaats bij Nyenrode Business University. Tijdens het symposium sprak Han Gerrits - Professor E-business & IT-industry & CEO bij Innovation Factory over de Idea Challenge. Als je als bedrijf wil werken aan innovatie dan is het van belang dat iedere medewerker zijn ideeën kan delen. Echter blijkt het lastig voor grote bedrijven om alle ideeën van medewerkers te krijgen en deze te verzamelen. 

Als we kijken naar innovatie dan hebben we te maken met Leaders en Followers. Leaders besteden 3 á 4 keer meer tijd in the front-end dan innovatievolgers. Dit betekent dan ook dat hoe meer tijd je bezig bent met de front-end, hoe meer ideeën je realiseert. Om tot één goed idee te komen heb je vele ideeën nodig, zodat hieruit een selectie kan worden gemaakt waarover dan verder gediscussieerd kan worden. Zoals Han liet weten: "Het gaat niet om de ideeën, het gaat om de discussie over de ideeën. Hierdoor brengt iedereen zijn kennis in waardoor alle ideeën samen tot één superidee worden omgezet." lees meer

Idea challenge zorgt voor snellere en optimale innovatie
Cookies: Wat te doen met de opt-out consumenten

online Op 22 november 2012 was ik aanwezig bij de Emerce Performance, de dag die ging over performance based online advertising. Tijdens het event was er een paneldiscussie over Cookies: Wat te doen met de opt-out consumenten? De paneldiscussie werd geleid door: Wouter Hulst, Matthijs Keij, Jonas de Groot, Phileas Fox & Martin van der Meij. 

De cookie wet zal in januari 2013 scherper worden aangepakt. Echter vergeten we dat de cookie wet momenteel al loopt. Wat moeten we doen? En lopen we kansen mis om onze doelgroep nauwkeuriger te bereiken? Cookies geven immers de informatie die iedere online marketeer wil hebben. Dit en overige punten worden hieronder besproken. lees meer

10 Stappen voor een strategie die zich volledig richt op je klant
events

Tijdens de Fusion Marketing Experience in Antwerpen, gaf Brian Solis een workshop over de Connected Consumer. Lees alledrie de artikelen over deze workshop, en ontdek hoe jij je social bedrijfsstrategie realiseert om concurrenten achter je te laten. Heb je de overige 2 artikelen niet gelezen, ga dan naar het eerste artikel om de connected consumer te leren kennen. In het tweede artikel zie je stap voor stap hoe je een strategie opstelt om je connected consumer te activeren. In dit artikel, het derde in de serie, krijg je inzicht in implementatie van je strategie van begin tot eind. lees meer

events Onlangs sprak Brian Solis -auteur van boeken als Engage en The End Of Business As Usual - over de connected consumer. Als je wilt ontdekken hoe je de connected consumer kunt herkennen en benaderen, lees dan eerst deel I “Brian Solis en de Connected Consumer”. Na het lezen van deel I begrijp je hoe belangrijk de connected consumer is voor het... lees meer
Hoe de juiste strategie in je Dynamic Customer Journey leidt tot succes
Brian Solis en The Connected Consumer
events Donderdag 28 juni vond de Fusion Marketing Experience plaats in Antwerpen met als spreker Brian Solis. Brian verzorgde een 3 uur durende workshop waar hij normaal minstens 3 dagen voor nodig had, maar desondanks dat was het een adembenemende workshop. De workshop was verdeeld in 3 onderwerpen waarvan ik vandaag schrijf over onderdeel 1: The... lees meer
3 gouden Social Media Tips die je moet weten
socialmedia Vraag jij jezelf ook af waarom niemand reageert op jouw berichten? Krijg je niet meer volgers of fans? Wil jij na vandaag ook effectief gebruik maken van social media? Lees dan dit artikel en kom erachter hoe je aan de hand van deze 3 tips succesvol kunt worden met social media. #1 Content is KingSteeds meer mensen starten hun eigen bedrijf... lees meer
5 punten waarom je beter vrienden kunt zijn met Facebook Edgerank
facebook Reageren fans ook niet op jouw Facebook berichten? Heb je het gevoel dat niemand jouw bericht leest? En wil je meer actieve fans op jouw Facebook pagina? Lees dan dit artikel en kom er vandaag achter hoe je een betere Edgerank score krijgt en meer actieve fans!     #1 Wat is Facebook Edgerank Edgerank is een formule die uitmaakt wat jouw... lees meer
9 tips om jouw blog nog succesvoller te maken
Heb jij ook jouw eigen blog maar weet je niet wat je erop moet zetten? Deelt niemand jouw blog via de social media site’s? Heb je ook last van lage traffic naar jouw... lees meer
Wouter Kleinsman

Wouter Kleinsman

Informatie

Statistieken

Online

Recommend on Google

Poll

Hoe begin jij je dag online?

Headlines

© 2004-2014 Dutchcowboys.nl - All Rights Reserved.

All views and opinions expressed are those of the authors of Dutchcowboys.

All trademarks, slogans, text or logo representation used or referred to in this website are the property of their respective owners. Sitemap

Hosted by Nines