SnappCar start met nieuwe crowdfund campagne voor de Europese groei

SnappCar start met nieuwe crowdfund campagne voor de Europese groei

Vorig artikel Volgend artikel

SnappCar, het platform waar je als particulier je eigen auto kunt delen, is gestart met een nieuwe, publieke crowdfund campagne om een flinke groeispurt te maken in Noord-West Europa.

Vanaf vandaag kan iedereen via OneplanetCrowd een lening verstrekken aan SnappCar en deze op een later moment converteren naar een aandeel in het bedrijf. In totaal wil het bedrijf € 500.000 ophalen. In de afgelopen maand haalde SnappCar tijdens een ‘exclusieve’ ronde bij fans en relaties al € 178.550,- op.

Crowdfunding

Sinds de succesvolle crowdfund campagne in het voorjaar van 2014 waarbij SnappCar € 560.125 ophaalde bij het publiek, is het bedrijf in omvang verdriedubbeld: ruim 100.000 deelnemers in Nederland, Duitsland en Denemarken delen nu bijna 15.000 auto’s met elkaar. SnappCar behoort daarmee tot de top 3 autodeelplatformen wereldwijd en is het enige platform dat actief is in 3 landen.

Verschil

SnappCar wil een positief verschil maken op duurzaam, sociaal en economisch niveau door te zorgen dat er in 2018 zo'n 250.000 Europese auto’s via haar platform worden gedeeld. Het bedrijf focust daarbij op stedelijke gebieden in Noord-West Europa waar het autobezit vaak laag is en inwoners open staan voor nieuwe en flexibele mobiliteitsoplossingen.

DNA

Deze crowdfundcampagne zal niet de laatste zijn, aldus mede-oprichter Pascal Ontijd: "Naast het instappen van professionele investeringsfondsen blijft crowdfunding deel uitmaken van onze financieringsstrategie. Het past in het DNA van ons bedrijf en wij zien het als de ultieme manier om onze community en fans letterlijk en figuurlijk te betrekken bij onze onderneming. Met deze tweede publieke campagne hebben mensen een nieuwe kans om te delen in ons succes."

snappcar-infographic
Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies