Gisteren kwam het bericht over de plannen van Twitter Japan om followers geld te laten betalen om de Tweets van bepaalde gebruikers te kunnen lezen. Dat nieuwe model zou in januari 2010 van start gaan.
Maar dat mogen jullie weer vergeten want Digital Garage (het bedrijf dat verantwoordelijk is voor Twitter in Japan) heeft een persbericht (PDF) verstuurd waaruit blijkt dat er geen enkele vorm van betaalde services op de site zal komen en dat Twitter in Japan geheel gratis zal blijven.
Voor zover nu bekend is over de toekomst van Twitter. Op het blog van het Twitter Japan team zegt Digital Garage dat de media-berichten gebasseerd zijn op een verkeerd begrepen presentatie van DG Mobile.
Dus wat is er gebeurd? Kenichi Sugi, niet een van de minste, maar DG Mobile’s COO, gaf de betreffende presentatie tijdens een Mobile Tech conferentie in Tokyo, waar hij sprak over de toekomst van de digital content business. IT Media, een van Japans grootste online media bedrijven, meldde het verkeerd begrepen bericht in de media in Japan. Dit bericht werd later opgepikt door de rest van de Japanse Media waar het alle plannen in detail verklaarde: Launch in januari 2010, maandelijkse kosten, beroemdheden als waarschijnlijke kandidaten voor betalende aanhangers, etc.
Dus eerst komt het bedrijf met zulke details en nu is het ineens een misverstand? Of komt het door alle (meeste negatieve) reacties van alle Japanse Twitteraars? Wat de reden ook is, het betaalde model idee is van de baan, voor nu.
Verder lezen over Twitter
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024