Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht.
Microbloggen is geen trend meer. Twitter gaat als succesvolle en eenvoudig te bedienen micro-dagboek en crowdsourcer 2009 in. Als we in 2009 nog steeds internetters moeten overtuigen van Twitter dan dienen we wellicht te accepteren dat Twitter niet voor ’the crowd’ geschikt is. Twitteren via de mobiel lijkt de simpele microblog toch naar de massa te gaan brengen. Goed gereedschap timmert daarbij aan de virtuele weg.
Een overzicht van zeven Twitter-tools die je in 2009 zeker eens moet proberen.
1 Mr. Tweet is een Twitter-assistent die je koppelt aan andere Twitteraars in je netwerk, volg Mr. Tweet en hij doet het netwerken voor je. Zie www.mrtweet.net.
2 Op Twitter worden veel interessante links en presentatie geplaatst, twitturly.com helpt mee om gemakkelijk te bekijken over welke URL’s wordt getweet.
3 Te druk maar toch wat Tweets achterlaten voor je followers? TweetLater is een applicatie waarmee je je Tweets kunt klaarzetten of (achteraf) monitoren: ‘for busy Tweeple’. Zie www.tweetlater.com
4 Twittermail.com voorziet je van een gratis Twittermail waarmee je een mailalias tot je beschikking krijgt die gekoppelt is aan je Twitteraccount. Heel simpel: mail naar je Twittermail en het bericht wordt direct getweet.
5 Met twitabit.com kun je Tweets plaatsen op het moment dat Twitter overbelast en dus down is.
6 Eenvoudig bestanden delen zoals afbeeldingen, video’s, muziek, presentaties en overige bestanden vanuit een centraal punt kan met: www.tweetcube.com
7 Grader is het gereedschap dat het bereik en de ‘authority’ van een Twitteraar berekent: ‘Twitter Grader measures the power of a profile’. Zie twitter.grader.com. Zie ook twitterank.com/?u=onlinemarketeer voor een soortgelijke rankanalyse.
Net buiten de DC7 maar het vermelden waard is: www.be-a-magpie.com. Een ‘Ad Network for Twitter’ waarbij Twitteraars betaald krijgen voor het posten van bepaalde reclame-uitingen.
Verder lezen over Twitter
Social Media21.04.2024
Deze week viral: ninjakat, crookie en meer
Social Media17.04.2024
Nieuwe X-gebruikers moeten straks betalen voor ze mogen posten
Social Media12.04.2024
Je kunt op X niet meer verbergen dat je voor de dienst betaalt
Social Media01.04.2024
X wil Not Safe For Work-communities toestaan
Technology25.03.2024
Neuralink gaat full circle voor Musk: man tweet met gedachten
Social Media16.03.2024
Deze week viral: Max Verstapp’une en Doctor Who
Social Media13.03.2024
X wil het plekje van YouTube innemen met lange video’s op tv
Social Media14.02.2024