Wat is nieuw?
Marketing evolueert en de Facebook Awards ook. Dit jaar heeft Facebook het programma op de volgende manieren geüpdatet:
Meer categorieën. Dit jaar heeft Facebook vier categorieën toegevoegd om meer aspecten van creatieve uitmuntendheid te belichten. Dit zijn de categorieën van dit jaar:
- Integrated Campaign: Geeft erkenning aan campagnes die een samenhangend verhaal vertellen via verschillende kanalen.
- Craft: Erkent kwaliteit in film, fotografie, copywriting en/of user experience
- Social Technology (nieuw): Erkent de beste integratie of toepassing van technologie
- Media Strategy (nieuw): Erkent creatief en effectief gebruik van media op Facebook door gebruik te maken van insights, data en targeting om strategie op aan te passen en om bedrijfsresultaten te stuwen
- Facebook for Good (nieuw): Erkent kwaliteit in campagnes die gecreëerd zijn voor goededoelenorganisaties
- New Frontiers (nieuw): Geeft erkenning aan campagnes voor snelgroeiende markten, inclusief India, Zuidoost-Azië, Latijns America, Afrika en het Midden-Oosten.
Instagram campagnes.
In het verleden werden de Facebook Awards uitgereikt aan campagnes die op Facebook liepen. Dit jaar wordt ook werk op Instagram meegenomen in de competitie (in de Craft categorie).
Hoe doe je mee
De Facebook Awards zijn geopend voor campagnes die tussen 1 februari 2014 en 31 maart 2015 liepen. Het werk mag in iedere taal zijn, maar de aanmelding moet in het Engels worden ingediend. Om je campagne aan te melden en voor meer details kun je terecht op de Facebook Awards website: https://www.facebook-studio.com/awards/