De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Facebook kondigde onlangs een samenwerking aan met SecondSync om adverteerders inzicht te geven in hoe mensen Facebook gebruiken om over bepaalde onderwerpen, zoals televisieprogramma’s, te praten.
Al lange tijd komt uit verschillende hoeken de vraag hoe Facebook-gebruikers over bepaalde onderwerpen communiceren, maar tot nu toe was de uitdaging om dit soort informatie te delen zonder de privacy van gebruikers te schaden.
Samen met SecondSync, een social tv analytics specialist, heeft Facebook een oplossing ontwikkeld die het voor het eerst mogelijk maakt om gesprekken op Facebook op grote schaal te analyseren. Omdat gebruik wordt gemaakt van geaggregeerde en geanonimiseerde data is de privacy van gebruikers gewaarborgd.
De eerste uitkomst van deze samenwerking is een white paper, Watching with Friends, dat laat zien hoe verschillende groepen Facebook-gebruikers praten over televisieprogramma’s in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en Australië.
Enkele bevindingen uit het onderzoek:
– Real time engagement: 60% van de interacties gerelateerd aan televisie vinden plaats tijdens de uitzending zelf.
– Mobiel: 80% van de televisie-gerelateerde content komt van mobiele apparaten.
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023