Social Media25.02.2013

Facebook sluit deals met verschillende mobiele aanbieders


facebook-sluit-deals-met-verschillende-m.jpg
facebook-sluit-deals-met-verschillende-m.jpg

Facebook kondigde vanochtend via hun blog aan dat ze deals hebben gesloten met verschillende mobiele aanbieders om het gebruik van Facebook Messenger te promoten. Dit hopen ze te bereiken door via de mobiele aanbieders datatoegang tot de app gratis of goedkoper te kunnen aanbieden aan consumenten. De komende maanden zullen de mobiele aanbeders dit uitrollen voor zowel Messenger voor Android, Messenger voor iOS als de Facebook-app voor elke telefoon, die nu ook geschikt is voor chat. 

De actie zal verkrijgbaar zijn via meer dan 18 mobiele aanbieders in 14 landen. Een aantal van deze aanbieders: TMN uit Portugal, Three uit Ierland, Airtel en Reliance uit India, Vivacom uit Bulgarije, Backcell uit Azerbeidjan, Indosat, Smartfren, AXIS en XL Axiata uit Indonesië, SMART uit de Filippijnen, DiGi uit Maleisië, DTAC uit Thailand, Viva uit Bahrein, STC uit Saoedi-Arabië, Oi uit Brazilië, Etisalat uit Egypte en Tre uit Italië.

Via Facebook Messenger is het mogelijk om contact te blijven houden met je vrienden via je mobiel of tablet, ongeacht welk apparaat zij gebruiken. De dienst is een grote concurrent voor het populaire WhatsApp, maar ook voor het steeds populairder wordende Line uit Japan. Facebook Messenger is inmiddels toegankelijk vanaf meer dan 6000 mobiele telefoons.

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over Facebook

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Meta, het moederbedrijf van o.a. Facebook en Instagram, blijft zijn focus op innovatie vergroten met nieuwe functies voor zijn sociale media-app Threads. Het bedrijf test momenteel AI-gegenereerde samenvattingen in de "Trending Now"-sectie van Threads, exclusief beschikbaar voor gebruikers in de Verenigde Staten.

Social Media03.12.2024

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Eerst bood hij zijn excuses aan, maar nu zegt Zuckerberg: sociale media hebben geen causaal verband met geestelijke problemen van tieners.

Social Media26.09.2024

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Geen zin om met al je fans te praten? Laat je AI-avatar het voor je doen. Meta introduceert het nu voor iedereen. Of althans, ook voor niet-influencers in de VS.

Social Media30.07.2024

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.

Social Media01.07.2024

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

Krijgt Meta een miljardenboete?
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!