Social Media24.07.2012

Facebook rolt nieuwe tools en functies uit voor Pages


facebook-rolt-nieuwe-tools-en-functies-u.jpg
facebook-rolt-nieuwe-tools-en-functies-u.jpg

Facebook heeft nieuwe tools uitgerold die gericht zijn op de management en de marketing van Pages op hun website. Dit is vandaag aangekondigd door Facebook-ontwikkelaar Omid Saadati. De drie nieuwe tools zijn ‘post scheduling’, ‘unpublished page posts’ en ‘page admin permissions for third-party apps’. Deze tools zijn vooral bedoeld om het gebruik van third-party applicaties zoals HootSuite te voorkomen. Facebook wil gebruikers de mogelijkheid bieden om dit in de toekomst ook gewoon via hun website te kunnen doen.

Met de eerste tool is het mogelijk om berichten op pagina’s in te plannen, zoals bekend is uit het programma HootSuite. Als je alsnog iets wilt veranderen in het bericht dan kun je ‘m opnieuw inplannen of zelfs verwijderen, vertelt Saadati. Alleen als het bericht over drie minuten of minder gepubliceerd wordt, is dat niet meer mogelijk. Wanneer men dit wel wil veranderen, zal er toch gebruik gemaakt moeten worden van third-party applicaties.

Hoewel het inplannen van artikelen al lang ingepland stond, is de ‘unpublished page posts’ tool nog een stuk interessanter. In feite zijn dit berichten die niet gepubliceerd hoeven te worden op de pagina. Dit is vooral handig voor de toekomstige ‘sponsored post’ feature waarmee gesegmenteerde marketingcampagnes uitgevoerd kunnen worden. Alle content blijft op de timeline en wordt via ‘sponsorship’ gestuurd naar alle gebruikers die voldoen aan de gestelde eisen door de pagina-eigenaar.

Waarschijnlijk is dit ook een stap richting normale advertenties op Facebook. Momenteel is Facebook gratis te gebruiken om je eigen zaken te promoten, maar nu lijkt het erop dat Facebook een tactiek heeft toegepast waarmee meer geld te verdienen is via de Facebook-pagina door het aan de mensen aan te passen en de pagina daar ook tot in de details op te gaan richten.

De derde en laatste nieuwe tool is ‘page admin permissions for third-party applications’. Dit houdt simpelweg in dat de eigenaar van een pagina precies kan bepalen welke app iets wel mag en welke app iets niet mag. Al deze nieuwe tools en functies laten zien dat Facebook zich steeds meer begint te richten op het verbeteren van Pages. In mei lanceerde ze al een iOS-app voor paginamanagement, in juni kregen Pages chatmogelijkheden en in juli ook nog eens het uploaden van foto’s en support voor andere talen. 

...

Verder lezen over Facebook

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Meta, het moederbedrijf van o.a. Facebook en Instagram, blijft zijn focus op innovatie vergroten met nieuwe functies voor zijn sociale media-app Threads. Het bedrijf test momenteel AI-gegenereerde samenvattingen in de "Trending Now"-sectie van Threads, exclusief beschikbaar voor gebruikers in de Verenigde Staten.

Social Media03.12.2024

Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Eerst bood hij zijn excuses aan, maar nu zegt Zuckerberg: sociale media hebben geen causaal verband met geestelijke problemen van tieners.

Social Media26.09.2024

Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Geen zin om met al je fans te praten? Laat je AI-avatar het voor je doen. Meta introduceert het nu voor iedereen. Of althans, ook voor niet-influencers in de VS.

Social Media30.07.2024

Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Meta treedt harder op tegen Yahoo Boys en andere kwaadwillenden op Facebook en Instagram om meer slachtoffers te voorkomen.

Online25.07.2024

Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Het internet lijkt wel gratis, maar dat is het eigenlijk nooit. Vaak moet je naar advertenties kijken, gegevens invoeren, klikken, liken, enzovoorts.

Social Media22.07.2024

Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

De EU en de Digital Markets Act slaan weer toe: niet alleen Apple hangt een miljardenboete boven het hoofd: ook Meta.

Social Media01.07.2024

Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen

Krijgt Meta een miljardenboete?
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Instagram en Facebook gaan je foto's gebruiken om kunstmatige intelligentie te trainen. Zie je dat niet zitten, dan is er een uitweg.

Social Media28.05.2024

Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!

Internet en sociale media hebben het podium voor nepnieuws enorm vergroot. Doordat iedereen kan publiceren en daarmee in potentie een groot publiek bereiken kan, is nepnieuws niet eerder in onze geschiedenis zo wijdverspreid geweest.

Nieuws15.05.2024

Vijfpunts snelcursus nepnieuws herkennen!