Social Media13.07.2012

Sociale nieuwssite Digg in delen verkocht


sociale-nieuwssite-digg-in-delen-verkoch.jpg
sociale-nieuwssite-digg-in-delen-verkoch.jpg

Tegenwoordig speelt Digg niet meer zo’n grote rol als zes à zeven jaar geleden. Toen was Digg nog één van de eerste en grootste sociale nieuwssites, die zich wist te onderscheiden van de andere sites door gebruikers te laten stemmen. Artikelen die zij interessant vonden, konden ze omhoog stemmen. Ook was het natuurlijk mogelijk om zelf links in te dienen. In het begin haalde ze miljoenen aan investeringen binnen, maar inmiddels mogen ze al blij zijn met alle inkomsten die ze nog kunnen vergaren. De Wall Street Journal meldde gisteren dat de website, de domeinnaam, het script en alle overige data voor 500.000 dollar is verkocht aan het ontwikkelingsbedrijf Betaworks. 

Betaworks-oprichter John Borthwick zal de nieuwe CEO worden van Digg. Overigens staat hij er snel alleen voor, aangezien Techcrunch schrijft dat The Washington Post voor het team achter Digg 12 miljoen dollar zou hebben betaald. Ook LinkedIn zou 4 miljoen dollar hebben neergelegd voor een aantal patenten van Digg. Één van deze patenten is het idee om te ‘klikken op een knop om een verhaal omhoog te stemmen’. 

Gelukkig is de mede-oprichter van Digg, Kevin Rose, wel enthousiast over de overnames. ‘Ik ben altijd een fan geweest van John’s productvisie en de bedrijven die hij bouwt, ondersteunt en adviseert. John snapt de real-time natuur van het internet en weet precies hoe hij dit moet analyseren en in de gaten houden. Gezien zijn ervaringen met bit.ly, news.me en Chartbeat kan ik niet wachten om te zien wat hij in de toekomst van plan is met Digg.’