Social Media06.07.2012

België gaat via Facebook op zoek naar de ultieme festival fan


belgie-gaat-via-facebook-op-zoek-naar-de.jpg
belgie-gaat-via-facebook-op-zoek-naar-de.jpg

Steeds meer branches ontdekken de kracht van social media als een belangrijke PR tool. De leukste campagnes zijn vaak nog diegenen waar echt een hele grote beloning tegenover staan. De ‘Ultimate Festival Fan’ is zo’n campagne, georganiseerd op Facebook door het Vlaams Toerismebureau. De hoofdprijs? Twee maanden op tournee langs honderden (muziek)festivals. 

De campagne startte in april dit jaar, en vorige week werd de uiteindelijke winnaar ontvangen onder het Atomium in Brussel. Isabell Schmid werd daar na drie wedstrijdrondes gekroond tot ‘ultieme festival fan’. Niet alleen kreeg ze de sleutels van een eigen VW busje om de komende twee maanden in rond te rijden, ook ontving ze toegangskaarten tot alle grote Vlaamsche festivals waaronder Rock Werchter en Pukkelpop. 

6-flanders-is-a-festival.jpg
6-flanders-is-a-festival.jpg

Uiteraard doet Isabell de komende twee maanden via deze Facebook pagina van de overkoepelende campagne ‘Flanders is a Festival‘ live verslag van al haar avonturen. Behalve de prijsvraag zijn ook ruim honderd bloggers uitgenodigd om diverse festivals bij te wonen. Over online buzz hebben de festivalpromoters de komende zomer dus absoluut niet te klagen. Behalve op Facebook zijn alle festival updates ook te volgen via Twitter en Pinterest

dsc-0965-3.jpg
dsc-0965-3.jpg
260-festivals-in-flanders-infographic.jpg
260-festivals-in-flanders-infographic.jpg