Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Facebook maakte begin maart bekend dat Facebook Offers, in het Nederlands “Facebook-aanbiedingen”, op korte termijn gelanceerd zou worden. Inmiddels is het ook in Nederland voor sommige bedrijven beschikbaar om het te testen. Schiphol had vorige maand een aanbieding staan die met 1,8 miljoen claims een ongekend succes was! HelloFresh volgt nu met een Facebook Offer (een korting van €20,-) op hun product: een wekelijkse tas met verse ingrediënten voor gezonde maaltijden.
De nieuwe functie op Facebook maakt het mogelijk voor ondernemers om een aanbieding gemakkelijk viraal via Facebook te verspreiden. Beheerders van een Facebookpagina met meer dan 500 likes kunnen aanbiedingen plaatsen en delen met hun fans. Wanneer een gebruiker op de aanbieding geklikt heeft, verschijnt deze op zijn of haar newsfeed en ontvangt de gebruiker een e-mail.
Een aanbieding plaatsen op je pagina, gaat bijna net zo gemakkelijk als het plaatsen van een status update. Tussen de opties om een evenement of poll te doen op de pagina, wordt nu ook de optie gegeven om een aanbieding te plaatsen.
De stappen die genomen moeten worden om een aanbieding te plaatsen zijn, zoals we dat gewend zijn van Facebook, snel en een eenvoudig te doorlopen. Je kiest een afbeelding, een tekst waarin de aanbieding wordt uitgelegd, het aantal aanbiedingen dat je maximaal wilt weggeven en een verloopdatum. Tot slot kun je nog voorwaarden toevoegen voor je actie. Het enige wat je dan nog rest is het plaatsen van de aanbieding op je pagina. Met een paar simpele stappen heb je dus een leuke actie op je pagina.
Aanbiedingen ontvangen
Consumenten zien de aanbieding in hun nieuwsoverzicht verschijnen als ze jouw pagina leuk vinden. Als gebruikers aangeven de aanbieding te willen ontvangen, wordt er een e-mail verstuurd naar het e-mailadres dat bij Facebook van hen bekend is. Met deze e-mail kan men de korting of aanbieding verzilveren in de winkel, of in het geval van HelloFresh in de webshop.
Beschikbaarheid van Facebook-aanbiedingen
Op dit moment zijn de Facebook-aanbiedingen alleen nog maar beschikbaar voor geselecteerde pagina’s, zoals die van HelloFresh. Wanneer deze functie voor iedereen beschikbaar komt, heeft Facebook nog niet bekend gemaakt. Meer informatie is in ieder geval al wel te vinden op de hulppagina’s van Facebook.
Verder lezen over Facebook
Social Media03.12.2024
Meta test met AI-gegenereerde samenvattingen in Threads
Social Media26.09.2024
Zuckerberg: ‘Social media geen directe invloed op geestelijke gezondheid’
Social Media30.07.2024
Meta opent AI Studio zodat iedereen eigen AI-chatbot kan maken
Online25.07.2024
Meta gaat de strijd aan met Yahoo Boys en sluit duizenden accounts
Social Media22.07.2024
Kun je Facebook wel gratis noemen? De EU vindt van niet
Social Media01.07.2024
Facebook geeft gebruikers onvoldoende kans om van gepersonaliseerde ads af te komen
Krijgt Meta een miljardenboete?Social Media28.05.2024
Zo zorg je dat Instagram en Facebook je foto’s niet gebruiken om AI te trainen
Nieuws15.05.2024