Social media game voor op de werkvloer

Vorig artikel Volgend artikel
Social media game voor op de werkvloer

Het online communicatiebureau Concepts2Go (C2GO) introduceert The Social Media Challenge; een competitie waarbij werknemers getoetst worden op interactie, bereik en zichtbaarheid op netwerksites. Doel van het spel is de implementatie van social media op een actieve manier te bevorderen zodat organisaties niet langer blijven hangen in de planfase.

The Social Media Challenge draagt bij aan een effectievere toepassing van social media op de werkvloer. Veel organisaties investeren wel in een social media-beleid, maar slagen er niet in het op de juiste manier in te voeren. Het in praktijk brengen van opgedane kennis blijkt vaak lastiger dan gedacht. Om die reden ontwikkelde C2GO een bedrijfsspel waarbij intenties op social media-gebied daadwerkelijk worden omgezet in daden.

Ricardo Risamasu, partner bij C2GO: "In minder dan acht weken helpen we organisaties of teams actief op weg kanalen als Twitter, LinkedIn en Facebook beter in te zetten. Reden hiervoor is het vergroten van de naamsbekendheid van de organisatie, meer sales te generen en makkelijker personeel te werven."

Deelnemers aan The Social Media Challenge verdienen punten door bijvoorbeeld de interactie op Twitter te verhogen en wanneer eigen tweets worden geretweet door het netwerk. Scores zijn zichtbaar op een gesloten forum op LinkedIn, maar worden ook fysiek bijgehouden middels een speciale bureaukaart met badges. Risamasu: "Op die manier zijn behaalde prestaties voor iedereen zichtbaar, wat de competitie bevordert."

De game is onder meer bedoeld voor sales teams, netwerkers, corporate recruitment, detacheerders en uitzendorganisaties. "Maar eigenlijk voor elke organisatie die het gebruik van social media op de werkvloer wil stimuleren."

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies