
LinkedIn heeft vandaag aangekondigd dat ze nu ook voor algemeen gebruik een zogenaamde "share"button heeft. Deze share button kan worden geplaats op je site of bij je blogpostings. De HTML-code van de button staat op de site van LinkedIn. Eerder hadden belangrijke sites voor de professionele wereld al geëxperimenteerd met deze button: de Huffington Post en Bloomberg.
Liz Reaves Walker van LinkedIn stelt in de aankondiging dat er weliswaar al veel mogelijkheden zijn voor het gebruiken van een share-button maar dat " .. now with our new LinkedIn’s share button, we’d like to offer readers an effective way to share relevant professional content – news, thought pieces, white papers, or presentations on slideshare – with their business network on LinkedIn."
Zo zien de share buttons eruit:

We zullen zien hoe snel deze button de bloggosphere gaat veroveren. Overigens bijna dagelijks komen er nieuwe toepassingen van sociale netwerken bij. De meeste zullen de rat-race niet overleven op termijn, maar als we alle "share" buttons bij al onze artikelen gaan plaatsen, krijgen mogelijk al snel het effect wat je ziet bij veel advocatenkantoren: de disclamer onder het bericht is meestal 10x zo lang als de inhoud van het bericht zelf!