Vers van de digitale pers komt het bericht op Techcrunch dat social network Facebook de overname van Friendfeed aan het afronden is. Verdere details ontbreken op het moment nog, maar het bevestigd wel de geruchten die al een tijdje de ronde deden.
Zoals ook Techcrunch vermeldt is het duidelijk waar de interesse van Facebook vandaan komt. Eerder “leende” Facebook al een aantal elementen van Friendfeed, waaronder de “Like”-functie en het delen van updates in real-time (de “News”-feed).
De overname betekent ook dat Facebook de beschikking krijgt over een aantal grote namen, voornamelijk ex-Google medewerkers. De bekendste daarvan is Paul Buchheit, die naamsbekendheid kreeg met het ontwikkelen van Gmail en diverse advertentie producten van “De Grote G”.
Intussen begint de sneeuwbal ook op Twitter te rollen en wordt er druk gespeculeerd over de impact van deze transactie. Het belooft een onrustig avondje te worden!
Update 21.45 uur: Zoals Bas ook al hieronder vermeldt is de overname intussen door Facebook bevestigd in een officieel persbericht.
Update 21.55 uur: Ook Friendfeed heeft ondertussen gereageerd, middels een interview met eerder genoemde Paul Buchheit. (dank Harold)
Verder lezen over Facebook
Social Media22.02.2024
Je kunt je Facebook-berichten straks doorposten op Threads
Social Media14.02.2024
Raar geluid bij het scrollen op Facebook? Zo zet je het uit
Online07.02.2024
Facebook, Instagram en Threads geven AI-afbeeldingen een label
Social Media02.02.2024
Mark Zuckerberg zegt sorry voor mentale schade social media
Social Media29.01.2024
Social medium Facebook wordt 20 jaar: is het nog vernieuwend?
Feestboek, maar dan echtSocial Media12.01.2024
Bewust omgaan met social media overload: 8 tips voor mindful telefoongebruik
Social Media28.11.2023
Waarom je even geen Bumble-ads op Instagram ziet
Social Media06.11.2023