Search08.05.2011

SMX Advanced London 2011


smx-advanced-london-2011.jpg
smx-advanced-london-2011.jpg

Op 16 en 17 mei is het weer zover – SMX Advanced komt weer naar Londen. Dit jaar wordt de keynote gehouden door Chris Sherman, schrijver en Executive Editor van SearchEngineLand.com. SMX Advanced is een tweedaags congres over zoekmachine marketing in het Millennium Gloucester Hotel. De onderwerpen voor dit jaar zijn breed en gaan ondermeer over advertenties op Facebook, Twitter en LinkedIn maar gelukkig ook over diehard SEO.

Er zijn twee zogenaamde tracks door de dagen heen: de Issues & Tactics Track en de Vertical SEM track.

Hierbij een paar highlights, die mij interessant lijken.

Dag 1
Na de keynote van Chris Sherman is er op dag een nog 8 verschillende sessies. Bijvoorbeeld over remarketing – op welke manier kan je dit sucesvol kan inzetten. Dit is toch iets waar een hoop mensen die ik spreek sceptisch tegenover staan – ik persoonlijk heb geen behoefte aan om steeds achtervolgd te worden online en toch is de verdere ontwikkeling hiervan niet tegen te houden.

Bij een andere gaan ze in op nieuwe vormen van link building met de mooie titel “Link Alchemy: Creative Ways Of Conjuring SEO Gold”. Wie wil niet naar zo’n sessie?

Een van de laatste sessies van dag een bespreekt het breder worden van de AdWords service van Google: AdWords video ads, AdWords sitelinks, local AdWords, product AdWords en zelfs de relatief onbekende comparison ads.

Dag 2
Op de eerste dag wordt de ‘farmer update’ besproken in de sessie ‘Dealing with penalties and suspensions’ – daar is een spreker van Google bij aanwezig, Michael Wyszomierski. Ben om meerdere redenen benieuwd wat hij te zeggen heeft. Hoe beschadigd is een site die hier mee te maken krijgt?

Op deze dag ook Nederlandse sprekers, ondermeer Martijn Beijk die namens OneToMarket spreekt over local search. De Extreme makeover, waarbij een aantal SEO’s head to head zijn gegaan voor het optimaliseren van ondermeer sites van goede doelen lijkt me een mooie afsluiter.

Zie hier de hele agenda SMX, ik kijk er naar uit!

Voor last minute beslissers hierbij nog een kortingscode van 15%: SEARCHCOWBOYS011
Schrijf je hier in http://searchmarketingexpo.com/london/register

Jeroen de Hooge

Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.

...

Verder lezen over Google

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Willow is de kwantumcomputer van Google en de processor binnenin kan in 5 minuten iets berekenen waar een andere computer waarschijnlijk nooit iets mee zou kunnen.

Technology11.12.2024

Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

We blijven ondanks dat TikTok ook steeds vaker als zoekmachine wordt gebruikt toch vrolijk door-Googelen. Dit was trending in 2024.

Search10.12.2024

Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Hij zei dat je zelfs al vroeg in 2025 heel nieuwe dingen kunt doen dan nu. Hij spreekt over een duidelijke shift en zegt dat er nog heel veel innovatie aankomt.

Search06.12.2024

Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

Google en OpenAI zijn verwikkeld in een strijd: wie heeft straks de generatieve AI-tool voor video's in handen?

Online05.12.2024

Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

DeepMind, het AI-onderzoeksbedrijf van Google, heeft GenCast gelanceerd: een geavanceerd AI-model dat niet alleen weersvoorspellingen naar een hoger niveau tilt, maar ook levens kan redden door sneller en nauwkeuriger extreme weersomstandigheden te voorspellen.

Technology05.12.2024

DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Elk jaar publiceert Google een overzicht van de meest trending zoekopdrachten wereldwijd, beter bekend als de "Year in Search" (voorheen Zeitgeist). Dit rapport geeft inzicht in de onderwerpen die mensen het afgelopen jaar het meest bezighielden.

Search03.12.2024

Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Je steekt elke dag heel veel tijd en liefde in je website, maar dat wordt niet beloond in de vorm van meer bezoekers of inkomsten? De manier om je website meer op het vizier te krijgen van bijvoorbeeld Google, en daarmee indirect dus ook meer mensen, dat is om je content te verrijken. Dat kun je bijvoorbeeld doen met beeld, maar ook met backlinks. Dit is wat dat is en vooral: hoe je ze gebruikt.

DC Business02.12.2024

Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken

Het is bij bijvoorbeeld Slack letterlijk hoe een snelle call heet: Huddles zijn mogelijk om te houden als videomeetings, straks ook in Google Chat.

Online28.11.2024

Google Chat wil meer op het populaire Slack lijken