Jeroen is al meer dan 15 jaar betrokken bij Dutchcowboys. Voornamelijk als digital content creator. En dan voor alle titels van The Blogidea Factory. Liefhebber van advertising, entertainment, tech, gadgets, en eigenlijk alles online.
Op 16 en 17 mei is het weer zover – SMX Advanced komt weer naar Londen. Dit jaar wordt de keynote gehouden door Chris Sherman, schrijver en Executive Editor van SearchEngineLand.com. SMX Advanced is een tweedaags congres over zoekmachine marketing in het Millennium Gloucester Hotel. De onderwerpen voor dit jaar zijn breed en gaan ondermeer over advertenties op Facebook, Twitter en LinkedIn maar gelukkig ook over diehard SEO.
Er zijn twee zogenaamde tracks door de dagen heen: de Issues & Tactics Track en de Vertical SEM track.
Hierbij een paar highlights, die mij interessant lijken.
Dag 1
Na de keynote van Chris Sherman is er op dag een nog 8 verschillende sessies. Bijvoorbeeld over remarketing – op welke manier kan je dit sucesvol kan inzetten. Dit is toch iets waar een hoop mensen die ik spreek sceptisch tegenover staan – ik persoonlijk heb geen behoefte aan om steeds achtervolgd te worden online en toch is de verdere ontwikkeling hiervan niet tegen te houden.
Bij een andere gaan ze in op nieuwe vormen van link building met de mooie titel “Link Alchemy: Creative Ways Of Conjuring SEO Gold”. Wie wil niet naar zo’n sessie?
Een van de laatste sessies van dag een bespreekt het breder worden van de AdWords service van Google: AdWords video ads, AdWords sitelinks, local AdWords, product AdWords en zelfs de relatief onbekende comparison ads.
Dag 2
Op de eerste dag wordt de ‘farmer update’ besproken in de sessie ‘Dealing with penalties and suspensions’ – daar is een spreker van Google bij aanwezig, Michael Wyszomierski. Ben om meerdere redenen benieuwd wat hij te zeggen heeft. Hoe beschadigd is een site die hier mee te maken krijgt?
Op deze dag ook Nederlandse sprekers, ondermeer Martijn Beijk die namens OneToMarket spreekt over local search. De Extreme makeover, waarbij een aantal SEO’s head to head zijn gegaan voor het optimaliseren van ondermeer sites van goede doelen lijkt me een mooie afsluiter.
Zie hier de hele agenda SMX, ik kijk er naar uit!
Voor last minute beslissers hierbij nog een kortingscode van 15%: SEARCHCOWBOYS011
Schrijf je hier in http://searchmarketingexpo.com/london/register
Verder lezen over Google
Technology11.12.2024
Google introduceert kwantumcomputer: ‘Parallelle universa bestaan’
Search10.12.2024
Trending: dit zochten we meer dan ooit op Google in 2024
Search06.12.2024
Google: Google Zoeken gaat volledig veranderen volgend jaar
Online05.12.2024
Google wil ook AI-video’s maken net als OpenAI Sora
Technology05.12.2024
DeepMind introduceert GenCast: AI-Revolutie in weersvoorspellingen
Search03.12.2024
Wat kunnen we verwachten van Google’s ‘Year in Search 2024’?
DC Business02.12.2024
Laat je website groeien met backlinks: zo pak je dat aan
Online28.11.2024