Game-enthousiast, tech blogger en presentator. Was ooit rockster. Local celebrity in Limburg maar ziet graag veel van de wereld. Er zijn niet genoeg kattenGIFjes in de wereld.
YouTube rolt een nieuwe tool uit die Director Mix heet. Die tool moet het makkelijker maken voor marketeers om honderden, zo niet duizenden variaties op hun campagnes te maken voor de videodienst. Dat vertelde YouTube tegen Business Insider.
YouTube gelooft heilig in gepersonaliseerde video-advertenties en wil dat adverteerders niet meer gewoon hun tv-campagnes op YouTube gooien. Die adverteerders hebben vaak de mogelijkheid of wil niet om die variaties voor YouTube te maken en daar moet Director Mix bij gaan helpen.
Het is een soort video-editor waar je als adverteerder verschillende ‘blokken’ kunt uploaden met beelden, voiceovers en kopij, waarna Director Mix zo veel mogelijk verschillende variaties maakt voor je.
Niet alleen dat, maar er is ook een mogelijkheid om een langere commercial in delen te laten langskomen, zodat consumenten het hele verhaal krijgen in twee of drie delen. Anderzijds zou het er ook voor moeten zorgen dat mensen niet helemaal murw gebeukt worden met steeds dezelfde advertentie.
Data delen
Om dat allemaal nog effectiever te maken deelt Google ook data van consumenten, zodat advertenties beter getarget kunnen worden aan de hand van hun zoektermen op de rest van het Googlenet.
Alle mogelijkheden dus om de consument zo effectief mogelijk te raken. De data die bewijst dat deze insteek oof effectief is wordt deze week door Google gedeeld in een Advertising Week panel.
[Afbeeldingen © georgejmclittle – Adobe Stock]
Verder lezen over Online Advertising
Advertising10.04.2024
Adverteren in een podcast: hoe effectief is dat?
DC Business06.03.2024
Eindhoven Airport heeft in Techonomy een nieuwe digitale partner
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Advertising10.01.2024
3 voorspellingen voor de beste privacy-first advertenties in 2024
Video22.11.2023
Waarom YouTube ineens een stuk trager is geworden
Nieuws07.11.2023
Nieuwe regels voor politieke advertenties in de EU
Ze gelden echter nog niet voor de Nederlandse verkiezingen van 22 novemberSocial Media03.10.2023
Reclames kijken op TikTok? Je kunt het straks afkopen
Social Media02.09.2023
‘Advertenties op Instagram binnenkort weg door abonnement’
Verder lezen over Online Video
Social Media17.04.2024
TikTok betaalt mensen 38 cent per uur om TikTok te kijken
Video08.04.2024
10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen
Social Media04.04.2024
Snapchat wil je tijd besparen bij video’s maken
Online28.03.2024
LinkedIn kopieert functie die TikTok heeft bedacht
Online25.03.2024
5 manieren waarop AI je videomeetings gaat beïnvloeden
Technology24.03.2024
OpenAI introduceert AI in Hollywood: vrees acteurs dichterbij
And so it beginsVideo13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Social Media06.03.2024
Je kunt meer geld verdienen met lange video’s op TikTok
Verder lezen over YouTube
Video08.04.2024
10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen
Social Media06.04.2024
Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren
Gaming18.03.2024
YouTube-reeks duikt in de Metal Gear-geschiedenis
Video18.03.2024
Hoe Youtube creators wil helpen gewijzigde inhoud met AI bekend te maken
Video13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Social Media30.01.2024
TikTok wil dat je horizontale video’s gaat maken
Online19.01.2024
Op deze website spenderen mensen de meeste tijd
Social Media12.01.2024