Uit onderzoek van Harris Interactive blijkt dat Amerikanen wel geïnteresseerd zijn in “wearable devices”, zoals smartwatches, electronische polsbandjes of andere wearable technologie, maar dat het enthousiasme voor headsets/glasses van alle typen devices het laagst is.
Het onderzoek werd uitgevoerd onder 2.577 volwassen Amerikanen in september van dit jaar. Niet eens de helft van de respondenten (46%) is minimaal geïnteresseerd in het bezit van een wearable device wat je om je pols kunt dragen, een nog kleiner deel geeft aan geïnteresseerd te zijn in het bezit van headset/glasses wearable device (36% toont minimale interesse, slechts 1 op de 5 is iets meer geïnteresseerd).
“Very interested” is maximaal 1 op de 10 in alle categorieën en meer dan de helft is helemaal niet geïnteresseerd in het bezit van een type wearable device genoemd in het onderzoek.
Er zijn wel grote verschillen tussen de diverse leeftijdscategorieën. De interesse in welke vorm van wearable devices dan ook is het groots bij de “Echo Boomers”, mensen in de leeftijdscategorie 18-36 jaar, waar 63% op z’n minst minimaal geïnteresseerd is. Bij de Generatie X (hier gedefinieerd als 37-48 jaar) is al een stuk minder: 47% is minimaal geïnteresseerd, 28% iets meer dan dat. Bij de andere leeftijdsgroepen (Baby Boomers en Matures) ligt de interesse nog lager.
Bij alle leeftijdsgroepen is de interesse van de mannen in deze nieuwe vormen van draagbare technologie beduidend hoger dan bij vrouwen en ook is er meer interesse bij mensen die kinderen onder de 18 jaar hebben dan mensen met oudere kinderen of zonder kinderen.
Wanneer je niet kijkt naar of mensen een wearable device willen bezitten, maar alleen naar hoe ze er naar kijken, blijken de meningen sterk verdeeld: ongeveer de helft denkt dat het een hype is, van voorbijgaande aard, terwijl de andere helft voorziet dat ze straks -net als smartphones- deel uit gaan maken van ons dagelijks leven.
Ook verdeeld zijn de meningen over of wearable technology “stylish” kan zijn: 43% denkt van wel, 41% denkt van niet. Wat opvalt is dat wanneer er een verdeling gemaakt wordt tussen verschillende inkomensgroepen, de interesse (of het ontbreken daarvan) geen verband houdt met het inkomen.
Verder lezen over Onderzoek
Online11.12.2024
Zo ziet ‘de wetenschappelijke methode’ van onze wolvendeskundigen eruit
Cybercrime29.10.2024
25% van de Nederlandse bedrijven is niet goed voorbereid op cyberdreiging
Online28.10.2024
Hoe valt het ontstaan van eilandbogen of vulkaanbogen te verklaren?
Marketing01.10.2024
Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten
Nieuws17.09.2024
Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!
Social Media04.09.2024
“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media
Nieuws21.08.2024
De stollingsgesteenten cyclus op aarde
Artificial Intelligence14.08.2024