Online15.11.2013

Amerikanen willen wel wearable devices, maar niet zozeer Google Glass


amerikanen-willen-wel-wearable-devices-m.jpg
amerikanen-willen-wel-wearable-devices-m.jpg

Uit onderzoek van Harris Interactive blijkt dat Amerikanen wel geïnteresseerd zijn in “wearable devices”, zoals smartwatches, electronische polsbandjes of andere wearable technologie, maar dat het enthousiasme voor headsets/glasses van alle typen devices het laagst is.

Het onderzoek werd uitgevoerd onder 2.577 volwassen Amerikanen in september van dit jaar. Niet eens de helft van de respondenten (46%) is minimaal geïnteresseerd in het bezit van een wearable device wat je om je pols kunt dragen, een nog kleiner deel geeft aan geïnteresseerd te zijn in het bezit van headset/glasses wearable device (36% toont minimale interesse, slechts 1 op de 5 is iets meer geïnteresseerd). 

“Very interested” is maximaal 1 op de 10 in alle categorieën en meer dan de helft is helemaal niet geïnteresseerd in het bezit van een type wearable device genoemd in het onderzoek.

screenshot-2013-11-15-at-16-29-05.jpg
screenshot-2013-11-15-at-16-29-05.jpg

Er zijn wel grote verschillen tussen de diverse leeftijdscategorieën. De interesse in welke vorm van wearable devices dan ook is het groots bij de “Echo Boomers”, mensen in de leeftijdscategorie 18-36 jaar, waar 63% op z’n minst minimaal geïnteresseerd is. Bij de Generatie X (hier gedefinieerd als 37-48 jaar) is al een stuk minder: 47% is minimaal geïnteresseerd, 28% iets meer dan dat. Bij de andere leeftijdsgroepen (Baby Boomers en Matures) ligt de interesse nog lager.

Bij alle leeftijdsgroepen is de interesse van de mannen in deze nieuwe vormen van draagbare technologie beduidend hoger dan bij vrouwen en ook is er meer interesse bij mensen die kinderen onder de 18 jaar hebben dan mensen met oudere kinderen of zonder kinderen.

Wanneer je niet kijkt naar of mensen een wearable device willen bezitten, maar alleen naar hoe ze er naar kijken, blijken de meningen sterk verdeeld: ongeveer de helft denkt dat het een hype is, van voorbijgaande aard, terwijl de andere helft voorziet dat ze straks -net als smartphones- deel uit gaan maken van ons dagelijks leven.

Ook verdeeld zijn de meningen over of wearable technology “stylish” kan zijn: 43% denkt van wel, 41% denkt van niet. Wat opvalt is dat wanneer er een verdeling gemaakt wordt tussen verschillende inkomensgroepen, de interesse (of het ontbreken daarvan) geen verband houdt met het inkomen.

screenshot-2013-11-15-at-16-34-46.jpg
screenshot-2013-11-15-at-16-34-46.jpg

...

Verder lezen over Onderzoek

Zo ziet ‘de wetenschappelijke methode’ van onze wolvendeskundigen eruit

Naar aanleiding van de contacten met verschillende wolvendeskundigen heb ik inmiddels voldoende informatie verzameld om nog beter te kunnen duiden waar precies de blinde vlekken van de meeste Nederlandse wolvendeskundigen zitten. Uitzonderingen daargelaten negeren wolvendeskundigen belangrijke historische tijdperken en hun wetenschappelijke werken. Bovendien laten ze zich bij voorkeur leiden door geromantiseerde en naïeve vooronderstellingen met betrekking tot zgn. ideale natuurlijke omstandigheden.

Online11.12.2024

Zo ziet ‘de wetenschappelijke methode’ van onze wolvendeskundigen eruit

25% van de Nederlandse bedrijven is niet goed voorbereid op cyberdreiging

Helemaal in de gezondheidszorg blijken grote zorgen te zijn: daar zou 40 procent onvoldoende zijn voorbereid.

Cybercrime29.10.2024

25% van de Nederlandse bedrijven is niet goed voorbereid op cyberdreiging

Hoe valt het ontstaan van eilandbogen of vulkaanbogen te verklaren?

Is het jou ook weleens opgevallen dat er door sommige eiland- en vulkaanketens op de kaart een duidelijke gebogen lijn of curve kan worden getrokken? Binnen de geologie noemen we een dergelijk verschijnsel eilandbogen of vulkaanbogen.

Online28.10.2024

Hoe valt het ontstaan van eilandbogen of vulkaanbogen te verklaren?

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Online marketingcampagnes zorgen voor aanzienlijk meer nieuwe klanten, zonder dat de bestaande klanten worden geactiveerd. Uit onderzoek blijkt dat campagnes op bijvoorbeeld social media zorgen voor 170 procent nieuwe klanten.

Marketing01.10.2024

Online marketingcampagnes vooral effectief voor nieuwe klanten

Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!

Elke zichzelf respecterende data-wetenschapper weet dat je niet zonder meer verschillende datasets uit verschillende onderzoeken met elkaar kunt vergelijken. Op dergelijke verschillende datasets kunnen namelijk onvergelijkbare omstandigheden van toepassing zijn die onderlinge vergelijkingen een uiterst heikele zaak maken.

Nieuws17.09.2024

Gecombineerde NIVEL- en CBS-gegevens COVID-19-pandemie zijn prima te verklaren!

“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media

Denk je echt dat je in één dag rijk kan worden door wat domme trucjes van een of andere zelfverklaarde influencer? Ze beloven gouden bergen, maar hoe zit het nu echt? In deze nieuwe achtdelige televisieserie ‘Trap er Niet Influencer’ onderzoeken presentatoren Filemon Wesselink, Mark Baanders, Vera Verzijl en Sarah Bakker verschillende trends en invloeden van social media met een kritische en humoristische blik.

Social Media04.09.2024

“Trap Er Niet Influencer” doet onderzoek naar effecten van social media

De stollingsgesteenten cyclus op aarde

De meeste mensen kunnen zich wel voorstellen dat onze planeet van binnen naar buiten is opgebouwd overeenkomstig een aflopend dichtheidsprofiel. Met van binnen naar buiten een nikkelijzeren vaste binnenkern, een nikkelijzeren vloeibare buitenkern, een vaste ondermantel van silicaatarmere gesteenten, een vaste bovenmantel van silicaatrijkere gesteenten en 'last but not least' onze geliefde aardkorst.

Nieuws21.08.2024

De stollingsgesteenten cyclus op aarde

Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?

Er wordt steeds vaker gesproken over een AI-bubbel, zeker nu de aandelen van techbedrijven enorme dips tonen. Barst die bubbel straks echt? Het is niet zo dat AI-chatbots ons niets hebben gebracht. Zo is er onderzoek gedaan naar of ChatGPT onze levens echt heeft veranderd en daar komt positief nieuws uit.

Artificial Intelligence14.08.2024

Heeft AI-chatbot ChatGPT onze levens echt veranderd?