De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Bol.com verwacht dat online winkelen in Nederland en België aan de vooravond staat van een flinke groeiversnelling. De winkel luidt deze vandaag zelf in door de grootste drempels die consumenten bij online winkelen ervaren, weg te nemen. Daarom schaft bol.com de verzendkosten bij een bestelling vanaf 20 euro af, krijgen klanten 30 dagen bedenktijd en introduceren ze een 24 uur per dag bereikbare klantenservice.
De afgelopen jaren is er continu en intensief consumentenonderzoek gedaan om vast te stellen waarom consumenten in Nederland en België een webwinkel boven een fysieke winkel verkiezen. Daaruit komt naar voren dat hoge en onduidelijke verzendkosten vaak nog een reden zijn om toch voor een fysieke winkel te kiezen. Hetzelfde geldt voor omslachtig retourneren en een beperkt bereikbare klantenservice.
Daniel Ropers, managing director bij bol.com: “Als grootste webwinkel van Nederland en België nemen we onze klanten serieus. Het is ons doel om iedere consument de voordelen van online winkelen te laten ervaren, zoals gemak en een breed assortiment tegen lage prijzen. Als blijkt dat er nog steeds drempels zijn, dan zien wij het vanuit onze voortrekkersrol als een verplichting om deze barrières weg te nemen.”
Bol.com schaft daarom nu de verzendkosten af. Voorheen werden bij bestellingen maximaal € 1,95 verzendkosten in rekening gebracht. Nu bezorgt de winkel alle bestellingen vanaf € 20,- kosteloos. Maar met het afschaffen hiervan is wel een investering van miljoenen euro’s gemoeid. Ropers: “Dat is fors, maar dit past bij onze filosofie om klanten optimaal online winkelgemak te bezorgen. Nu al winkelen 8 miljoen consumenten in Nederland en België online. Wij investeren graag om ook consumenten die nu nog twijfelen, te overtuigen van de voordelen van online winkelen.”
Verder lezen over Bol.com
Gadgets29.11.2024
Black Friday 2024: Dit zijn de beste deals en tips om slim te shoppen
Online05.09.2024
Bol verhoogt de prijs van zijn Select-abonnement
Gadgets01.05.2024
De eerste LEGO-bloemenwinkel in Nederland is open
In samenwerking met bol.comOnline02.10.2023
Bol.com heeft last van AI-boeken: en zijn klanten dus ook
Nieuws26.09.2023
Consumentenbond: Bol.com vraagt woekerprijzen voor Action-spul
Kat in de.. doosOnline05.07.2023
Onveilige producten makkelijk te verkopen via Bol en Amazon
Online28.02.2023
Derde partijen zijn erger dan pop-ups
Nieuws09.12.2022
Bol moet bezuinigen en schrapt 300 banen
Maar volgens de online winkel gaat het niet slechtVerder lezen over Nederland
Online11.12.2024
Zo ziet ‘de wetenschappelijke methode’ van onze wolvendeskundigen eruit
Lifestyle05.12.2024
Wat kost een verkeersbord eigenlijk?
Automotive04.12.2024
Geen Formule 1 Grand Prix van Zandvoort meer na 2026
Nieuws04.12.2024
Hoe konden Nederlandse wolvendeskundigen er zo faliekant naast zitten?
Automotive25.11.2024
Bestelbusjes mogen langer de zero-emissiezone in
Nieuws20.11.2024
Je zorgverzekering voor 2025 kiezen: hier moet je op letten
Technology18.11.2024
Onderzoek: Mkb heeft behoefte aan ondersteuning bij digitalisering
gebrek aan kennis en expertiseNieuws14.11.2024
Wolven die niet worden bejaagd, worden steeds brutaler!
Jaarlijks wolvenafschot dringend noodzakelijkVerder lezen over Online Shop
Cybercrime25.11.2024
Ook bekende webshops kunnen je oplichten tijdens Black Friday
Online14.11.2024
Amazon komt met zijn eigen Temu-killer
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online08.11.2024
EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024