Online20.03.2012

Ook in 2012 is ‘nieuwe klanten werven’ grootste uitdaging voor B2B Marketing


Nieuwe klanten winnen en het vergroten van de naamsbekendheid zijn in 2012 nog steeds de belangrijkste uitdagingen voor de Nederlandse B2B marketeer. Dat blijkt uit de tweede B2B Marketing Barometer van spotONvision en TNS NIPO, vandaag gepresenteerd tijdens het B2B Marketing Forum in Amsterdam.

Reg van Steen, Sectordirecteur TNS NIPO: “Met deze tweede barometer kan iedere B2B marketeer zich nu echt spiegelen aan een collega-professional. Wij dachten dat marketeers digitale marketingtechnieken als voornaamste uitdaging zouden zien. Nu blijkt dat de digitale ontwikkeling nog steeds ondergeschikt is aan de traditionele uitdagingen waar marketeers voor staan.

Deze tweede editie van de B2B Marketing Barometer, waarin onderzoek wordt gedaan naar de trends in B2B marketing, liet verder zien dat 28% van het budget naar online marketingmiddelen gaat. B2B marketeers investeren inmiddels evenveel in de website(s) van hun organisatie als in vakbeurzen, wat traditioneel altijd de grootste uitgavenpost was.

ook-in-2012-is-nieuwe-klanten-werven-gro.jpg
ook-in-2012-is-nieuwe-klanten-werven-gro.jpg

Waar een jaar geleden slechts 40% zich verdiepte in social media, is dat inmiddels gestegen naar 58%. Bij het inzetten van social media is de B2B marketeer vooral uit op het leggen van contact met de doelgroep. Daarnaast is contentmarketing in opkomst, en maar liefst een kwart van de ondervraagde marketeers biedt inmiddels via YouTube videocontent aan.

De TNS NIPO B2B Marketing Barometer 2012 is gebaseerd op onderzoek onder 246 professionals die verantwoordelijk zijn voor het marketing-, sales- en/of communicatiebeleid in een B2B-organisatie.

Verder lezen over B2B

Nederlandse E‑mail Marketing Benchmark 2022: cijfers en learnings uit Nederland

De Nederlandse E‑mail Marketing Benchmark 2022 is samengesteld uit de data van de Spotler en Tripolis. Zij brengen de volgende bekende e‑mail marketingsoftware op de markt: Spotler, Measuremail, Spike, Tripolis Dialo...

E-mail31.03.2022

Nederlandse E‑mail Marketing Benchmark 2022: cijfers en learnings uit Nederland

​Mkb-bedrijven in zakelijke dienstverlening zien omzet in Q3 flink stijgen

Mkb-bedrijven in de zakelijke dienstverlening hebben een uitstekend kwartaal achter de rug. Maar liefst 44 procent realiseerde een sterke omzetstijging ten opzichte van het tweede kwartaal. Tegelijkertijd verkeren veel b...

Nieuws26.10.2021

​Mkb-bedrijven in zakelijke dienstverlening zien omzet in Q3 flink stijgen

LinkedIn meest waardevolle saleskanaal voor 2021

Maar liefst negen op de tien Nederlandse sales- en marketingverantwoordelijken verwachten in 2021 de meeste nieuwe klanten te werven via LinkedIn. Dit blijkt uit onderzoek van prospex onder 111 Nederlandse commercieel ma...

DC Business19.05.2021

LinkedIn meest waardevolle saleskanaal voor 2021

Do’s en don’ts van een B2B webshop

Verkoop je zakelijke producten en wil je deze in een B2B webshop aanbieden of heb je al een shop en zoek je naar manieren om hier meer resultaat mee te boeken? In dit artikel bespreken we de do’s en don’ts van een su...

Online21.12.2020

Do’s en don’ts van een B2B webshop

Onderzoek: vertrouwen en verbondenheid belangrijk voor customer journey in 2020

Op 1 september presenteerden Spotler en Beeckestijn Business School het B2B Marketing Trendrapport 2020. Alle trends, learnings en best practises in de B2B-marketing vind je terug in dit jaarlijkse onderzoek. En omdat he...

E-mail02.09.2020

Onderzoek: vertrouwen en verbondenheid belangrijk voor customer journey in 2020

​B2B Marketing Trendrapport 2020: Verbinding zoeken met online klant

Hoe behalen B2B-marketeers in Nederland hun doelen? Voor welke uitdagingen staan ze? Het B2B Marketing Trendrapport 2020 geeft inzicht in de uitdagingen, speerpunten en belangrijkste activiteiten van B2B-marketeers in Ne...

E-mail01.09.2020

​B2B Marketing Trendrapport 2020: Verbinding zoeken met online klant

advertorial
Virtuele assistent helpt thuiswerkers met het genereren en opvolgen van leads

Afspraken worden afgezegd en mensen werken massaal thuis, vooral binnen business to business organisaties. Hoe ga je om met je leadopvolging wanneer je de deur niet uit kunt? En hoe zorg je ervoor dat je sales niet volle...

Online18.03.2020

Virtuele assistent helpt thuiswerkers met het genereren en opvolgen van leads

​B2B Marketing in 2019: Persoonlijk klantcontact het belangrijkste in Customer Journey

Voor de inrichting van de buyer’s journey heeft de B2B-marketeer al een behoorlijke online mindset. Je hoeft het alleen maar op te sommen: marketing automation, SEA-campagnes, koppelingen met CRM- en ESP-systemen, post...

E-mail21.06.2019

​B2B Marketing in 2019: Persoonlijk klantcontact het belangrijkste in Customer Journey