Online28.02.2012

Flinke omzetgroei voor e-commerce verwacht


Goed nieuws voor alle webwinkeliers: de toekomst ziet er zonnig uit. De vooruitzichten, als het gaat om de potentiële omzet, zijn namelijk zeer goed. Uit Amerikaanse studies blijkt dat in 2016 de omzet zal stijgen naar zo’n $ 327 miljard. Voor de duidelijkheid: in 2012 wordt een omzet van $ 226 miljard verwacht.

Ook voor Europa zijn voorspellingen gedaan als het gaat om potentiële omzet. In 2016 is de Europese omzet van webwinkels ruim € 171 miljard. Zet dat af tegen de omzet die we in 2011 hebben gehaald, € 96,7 miljard in 2011. Aldus voorspellingen van Forrester’s.

flinke-omzetgroei-voor-e-commerce-verwac.jpg
flinke-omzetgroei-voor-e-commerce-verwac.jpg

Het is niet vreemd dat de totale omzet zal toenemen, het aantal online shoppers neemt ook nog steeds iedere dag toe. In Amerika behoort al de helft van alle inwoners tot de online shoppers. Daarbij komt dat online shoppen steeds vertrouwder aanvoelt. In het begin was er nog onzekerheid, vooral gedreven door ‘onbekendheid’. Door keurmerken voor webwinkels hebben steeds meer consumenten vertrouwen in online shoppen.

Naast het feit dat het steeds vertrouwder voelt, nemen ook de mogelijkheden voor online shoppen toe. Het aantal webwinkels neemt toe, maar ook het aanbod van producten die online te koop zijn blijft toenemen. Daar komt ook nog eens bij dat sociale netwerken zoals Facebook mogelijkheden aanbiedt voor shopping.

Verder lezen over E-Commerce

Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center

Boodschappen doen, steeds vaker doen we dat vanuit huis op je smartphone of vanachter een laptop. En dat merkt ook Albert Heijn. Daar zien ze de vraag naar online boodschappen dermate sterk toenemen dat ze nu een 2e gemechaniseerd Home Shop Center (HSC) openen, ditmaal in Zwolle.

Online01.07.2024

Albert Heijn opent een nieuw gemechaniseerd Home Shop Center

en zet in op verdere groei e-commerce
Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Catawiki introduceerde vandaag een aantal nieuwe functies, waaronder de mogelijkheid voor kopers om de hele veiling over te slaan en het object direct te kopen voor een vaste prijs. In 2023 liepen veel geïnteresseerden het object van hun dromen mis: ze plaatsten een bod maar verloren de veiling. Om dit in de toekomst te vermijden, lanceert Catawiki de optie om iets gelijk te kopen. Dankzij deze functie kunnen kopers ervoor kiezen om een object meteen te kopen in plaats van de duur van de veiling af te wachten.

Online27.06.2024

Catawiki komt met een ‘nu kopen’ functie

Daarmee skip je de veiling
5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Als je iets bij een kleine webwinkel bestelt, zeker als het een op papierwaren of cadeautjes toegespitste webshop is, dan weet je dat je vaak dat beetje extra kunt verwachten.

Online17.06.2024

5 x waarom een goede verpakking telt bij webshops

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

Het Sprints & Sneakers Festival is terug voor zijn derde opeenvolgende jaar van succes, op 30 augustus 2024 in Thuishaven, Amsterdam. Na twee achtereenvolgende edities, breidt het thema van dit jaar ‘A New Definition of Growth' de grenzen van groei en impact verder uit.

Events30.05.2024

Een nieuwe editie van het Sprints & Sneakers Festival

A New Definition of Growth
​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

We horen wel veel over de Digital Markets Act vanuit het oogpunt van grote techbedrijven, maar vergis je niet: ook als je een kleine webshop runt krijg je hiermee te maken. Sinds vorige week is er nieuwe cookiewetgeving...

Online11.03.2024

​Webshops pas op: de nieuwe cookiewet wordt volop overtreden

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

We willen er allemaal goed uitzien. Toch is dat niet altijd even gemakkelijk. Er zijn ongelooflijk veel kledingstijlen en velen van ons hebben geen idee wat nou het beste bij ze past. Bovendien is het misschien niet je g...

Lifestyle18.02.2024

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

De CO2-uitstoot in de last mile voor een e-commercepakket is ten opzichte van 2018 gedaald met 56% tot gemiddeld 100 gram CO2 per pakket. Zo blijkt uit de resultaten van een nieuw onderzoek van Thuiswinkel.org. De sector...

Online18.12.2023

​CO2-uitstoot per verzonden pakket is flink afgenomen

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin