Online03.11.2009

Events in Crisistijd?


events-in-crisistijd.jpg
events-in-crisistijd.jpg

Bezuinigen op de borrel, versoberen van het kantooruitje en afschaffen van het bedrijfsfeest. Het zijn van die maatregelen waarmee organisaties proberen het hoofd boven water te houden in de huidige economische situatie.

Niet verstandig” zegt eventorganisator Marlon Groenhart. “Juist in een tijd waarin je veel van werknemers vraagt, moet je niet nog meer van ze afnemen.” In deze tijd van ‘inleveren’ is het belangrijk om mensen te blijven motiveren en ze iets terug te geven voor hun inzet. “Aandacht, communicatie en persoonlijke waardering zijn sleutelwoorden,” aldus Marlon Groenhart. “Daarmee creëer je loyaliteit. En dat is iets wat bedrijven nodig hebben om deze tijd door te komen.” In een bedrijfsevenement komen al deze elementen samen.

In crisistijd wordt de organisatie uit kostenoverweging vaak een interne zaak. Afhankelijk van het soort evenement en het doel dat wordt nagestreefd kan dat een goede oplossing zijn. Feit is echter dat vaak niet goed wordt gekeken naar de kosten/batenverhouding en de toegevoegde waarde die een externe partij kan bieden. Uitbesteden kost geld, maar kan ook grote besparingen opleveren. En met die besparingen kan een externe organisator zijn fee ’terugverdienen’. Daarbij komt dat een externe persoon vaak net even voorbij de grenzen van de organisatie kan kijken en beter in staat is om te overzien wat nodig of juist niet nodig is om een optimale beleving neer te zetten.

Groenhart: “Het gaat er nu meer dan ooit om dat bedrijven creatief te werk gaan. Waar voorheen geld geen rol speelde, moet nu nagedacht worden over hoe je met minder geld, meer kunt realiseren. Helemaal niet meer investeren is geen optie. Wat wel kan, is zorgen dat geld meer waard wordt. Je kunt veel uit 1 euro halen. Het is nogal een verschil of je dure decoratie bij een groot warenhuis koopt of de markt aandoet voor hetzelfde materiaal. En daar waar veel kantoormanagers gewend zijn om een standaard congres- of hotelzaal te boeken en de flessen champagne te ontkurken, kan een minder voor de hand liggende locatie de beleving vergroten en een fles cava net zoveel genot geven. Dat snijdt meteen in de kosten“.

Naast kostenoverwegingen spelen meer factoren een rol bij de keuze om voor een externe partij te gaan. Denk aan de helikopterview van de externe organisator tijdens evenementen. Groenhart: “Als je een feest geeft, moet je praten met je gasten en opgaan in het feest. Problemen signaleren en oplossen zijn dan niet de dingen waar je je mee bezig wilt houden. Die taak kan de organisator perfect op zich nemen“.

Verder lezen over Offline

CES: volledig offline gegevens overdragen kan nu met de LiveDrop app

Door het scannen van een speciale bewegende digitale code op de CES in Las Vegas kon Constantijn van Oranje als eerste een bestand volledig offline ontvangen op zijn telefoon. De technologie voor deze offline manier van...

Startups11.01.2024

CES: volledig offline gegevens overdragen kan nu met de LiveDrop app

​5 trends voor rollup-banners

Heb je een beurs of evenement, dan is het heel erg handig om een rollup-banner mee te nemen. Ze zijn superhandig om mee te nemen en je zet ze heel makkelijk neer om te laten zien: dit is mijn stand. Maar vooral: om mense...

DC Business01.01.2024

​5 trends voor rollup-banners

Boek nu ook een Uber voor anderen met: ‘ritten voor gasten’

Voortaan kan je met je Uber app ook een rit boeken voor een vriend of familielid. Want Uber lanceert nu een nieuwe “Ritten voor gasten- functionaliteit.” Waarmee het voor gebruikers mogelijk wordt om gemakkelijk een...

Mobile13.02.2023

Boek nu ook een Uber voor anderen met: ‘ritten voor gasten’

​Roblox was drie dagen offline: dit is de oorzaak

UPDATE 1 NOVEMBER 08:00 - Inmiddels is Roblox na drie dagen weer volledig online. Origineel artikel - Roblox is al drie dagen offline. Weet je nog dat Fortnite tijdelijk op zwart ging? Dat was een bewuste keuze om een o...

Gaming01.11.2021

​Roblox was drie dagen offline: dit is de oorzaak

Spoiler: het is geen fastfoodketen
​Autobelettering: de do’s & don’ts

Online marketing is tegenwoordig niet meer weg te denken uit ons bestaan, zeker nu de coronacrisis steeds meer ondernemers online dwingt. Hierdoor lijkt offline marketing soms naar de achtergrond te verdwijnen, terwijl o...

DC Business25.06.2021

​Autobelettering: de do’s & don’ts

​Flyers zijn niet alleen voor commerciële doeleinden

Als je denkt aan flyers, dan denk je waarschijnlijk aan reclame die in je brievenbus wordt gedaan, of mensen die je bij de uitgang van een evenement proberen te lokken naar een volgend evenement door middel van een pamfl...

DC Business24.06.2021

​Flyers zijn niet alleen voor commerciële doeleinden

Peaky Blinders bordspel – Under New Management

Haal een aantal goede flessen whiskey in huis, zorg voor voldoende chips en snacks en trommel al je beste maten op om samen een avondje het bordspel Peaky Blinders - Under New Management te spelen. Bereid je voor op een...

Entertainment03.12.2019

Peaky Blinders bordspel – Under New Management

By order of the Peak Blinders
​Een eigen cryptomunt: Facebook onderzoekt het

In het geheim onderzoekt Facebook om een eigen digitale munt te lanceren die ook offline te gebruiken is. Dat onthult zakenkrant Financial Times. Het medium baseert zich hiervoor op mensen die bekend zijn met het project...

Online29.05.2019

​Een eigen cryptomunt: Facebook onderzoekt het