Soms kom je van die concepten tegen waarvan je denkt; ‘dit ligt zo voor de hand en ik ben er zelf dagelijks mee bezig, en toch heb ik er nooit aan gedacht!’ Als het dan ook nog eens unieke en voor jouw product relevante concepten zijn dan kun je daar stiekem best een beetje jaloers op worden… In zo’n geval zit er maar één ding op; tik er een stukje over en zet het op een blog. Ere wie ere toekomt zullen we maar zeggen.
Reclamebureau BooneOakley (uit Charlotte, USA. NIET uit New York zoals ze zelf zeggen) bedacht een schitterend idee voor haar eigen website. De ‘site’ bestaat namelijk volledig uit 4 naar elkaar linkende video’s op YouTube. De video’s zijn voornamelijk opgebouwd uit animaties en werken doormiddel van de interactieve opties (annotaties) die YouTube sinds kort biedt prima samen.
Het geheel werkt, nadat je even gewend bent aan de twee manieren van navigeren (simpelweg de tijd vooruit ‘spoelen’ of op de interactieve vlakken klikken) klik je al snel vrolijk heen en weer tussen de verschillende pagina’s. Na een introductie die duidelijk moet maken waarom geïnteresseerden voor BooneOakley zouden moeten kiezen, vinden we in het eerste filmpje de ‘about us’ en ‘featured work’. Aan de linkerzijde kan de bezoeker kiezen om naar de overige onderdelen van de site te gaan. Daar zijn onder andere contactgegevens, meer werk, nieuws en biografieën van de mensen bij BooneOakley te vinden.
Zoals gezegd werkt het allemaal verassend logisch qua navigatie en met een redelijke internetverbinding goed te doen. Vooral de ‘nieuwspagina‘ is erg grappig vind ik zelf. Persoonlijk vind ik het idee van BooneOakley dan ook erg origineel bedacht en opvallend goed uitgevoerd. Ik kan zo gauw geen echte nadelen bedenken aan een dergelijk initiatief. Wellicht kun jij dat wel en laat het dan vooral horen, maar innovatief en creatief is het zeker, en laat dat nu net zijn waar die jongens zich voor laten inhuren!
Verder lezen over Reclame
Nieuws05.02.2024
Commerciële ontstoppingsmiddelen slecht voor afvoer en milieu
Hersenspoeling door veelvuldig adverteren blijkt te werken!Entertainment07.09.2023
YouTube gaat langere reclameblokken uitproberen
Alleen als je op tv streamt, in ruil voor minder onderbrekingenMarketing23.08.2023
Generatieve AI breekt door in de reclamewereld
Commercials maken kan 10 tot 20 keer goedkoper, zeggen marketeersSocial Media17.08.2023
Influencers moeten kids laten meedelen in hun verdiensten
Advertising14.08.2023
De voordelen en nadelen van adblockers
Video18.05.2023
YouTube op TV krijgt onskipbare advertenties van 30 seconden
Hè bahAutomotive17.05.2023
Tesla wil reclame gaan maken
De adem van de concurrentie wordt te heet en prijsverlagingen werken niet meerOnline12.04.2023
Reclameverbod voor online casino’s
Verder lezen over Website
Nieuws11.04.2024
Steeds meer mensen twijfelen aan de waarheid van online informatie
DC Business18.12.2023
Dit zijn de linkbuilding trends voor 2024
Online25.08.2023
Zo bizar veel geld harkt OnlyFans binnen
Lifestyle10.05.2023
Last van lekkage? Met deze 4 tips is dat snel opgelost!
Entertainment28.02.2023
Hoe staat het met de Nederlandse goksites?
Marketing14.02.2023
Ook tijdens YoastCon komen Bard, Ernie en ChatGPT aan bod
11 mei een dag vol SEOOnline25.11.2022
iBood is volgens het publiek de Website van het Jaar 2022
DC Business20.10.2022
Check deze drie zaken regelmatig op je website
Verder lezen over YouTube
Video08.04.2024
10 populaire wetenschap-YouTubers die je zeker moet volgen
Social Media06.04.2024
Deze week viral: New York, Greta Thunberg en boze buren
Gaming18.03.2024
YouTube-reeks duikt in de Metal Gear-geschiedenis
Video18.03.2024
Hoe Youtube creators wil helpen gewijzigde inhoud met AI bekend te maken
Video13.03.2024
YouTube op televisie krijgt meer focus op reacties
Social Media30.01.2024
TikTok wil dat je horizontale video’s gaat maken
Online19.01.2024
Op deze website spenderen mensen de meeste tijd
Social Media12.01.2024