De redactie van Dutchcowboys is te bereiken via redactie@dutchcowboys.nl
Online shoppers in Europa klagen het meeste over de niet-levering van het product of de dienst die er online werd besteld en betaald. Dat blijkt uit een Europees rapport (pdf). Op de tweede plaats komen volgens het ECC-Net rapport de klachten over het product of de dienst zelf: defect, niet conform of niet besteld. Zo is te lezen op HLN.be.
Het rapport analyseerde de klachten die de 29 Europese Centra voor de Consument in 2007 ontvangen hebben van consumenten die een online aankoop hebben gedaan op een site gevestigd in een ander Europees land.
Uit de analyse van de 10.386 klachten blijkt dat de twee belangrijkste categorieën van klachten handelden over de levering van het product (50%) en over problemen met het product of de dienst (25%).
Klachten over de levering waren hoofdzakelijk een gevolg van het niet-leveren van het bestelde en vaak betaalde product (88%), van een gedeeltelijke levering (6%) of een late levering (4%).
Wanneer de klachten handelden over het geleverde product of de geleverde dienst, dan betroffen ze in de eerste plaats defecten (52%), het niet conform zijn (30%) of producten/diensten die niet besteld waren (gedwongen verkoop (12%). Naast die twee belangrijkste categorieën van klachten, ontvingen de ECC’s ook klachten over de kosten voor het terugzenden van producten, prijzen die onduidelijk of verkeerd werden aangegeven en over fraude, zoals valse webtraders en onbetrouwbare escrow companies.
Bij 1.552 klachten moesten de ECC’s tussenbeide komen. De meesten daarvanhadden betrekking op Duitse webtraders (681 klachten), gevolgd door Franse (181 klachten) en Britse (154 klachten).
Verder lezen over Online Shop
Cybercrime25.11.2024
Ook bekende webshops kunnen je oplichten tijdens Black Friday
Online14.11.2024
Amazon komt met zijn eigen Temu-killer
Online14.11.2024
In aanloop naar de feestdagen komt Sendcloud met WhatsApp Tracking
Online08.11.2024
EU-toezichthouders eisen dat Temu zich aan de regels houdt
Online31.10.2024
Eerst checken, dan bestellen: Klik niet meteen op die bestelknop!
Nieuwe campagne tegen onbetrouwbare webshopsTechnology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Online07.10.2024
Heb je een webwinkel, let dan goed op hoe je knoppen heten
Online24.09.2024