Henk is Internet Entrepreneur, founder van Dutchcowboys en daarnaast tech en travelblogger, fotograaf, visual storyteller en bovenal een digitale nomade. Je maakt Henk vooral blij met bijzondere auto's, verre reizen en coole gadgets. Zijn grootste passies zijn echter innovatie, creativiteit en duurzaamheid.
In de vier jaar dat Second Life nu bestaat, hebben naar schatting 320.000 Nederlanders zich geregistreerd via Secondlife.com. Begin februari startte Second Life Nederland met de site Secondlife.nl; een platform voor de Nederlandse gebruiker om Second Life toegankelijker te maken in Nederland.
Vandaag, ruim twee maanden na de opening hebben zich bijna 44.000 Nederlanders geregistreerd via Secondlife.nl. Een behoorlijke groei als je het vergelijkt met de afgelopen vier jaar, waar gemiddeld 17.000 Nederlanders zich registreerden in ditzelfde tijdsbestek van ruim twee maanden. Naar schatting zijn er in totaal momenteel 364.000 Nederlandse Second Life gebruikers.
Wereldwijd heeft Second Life inmiddels 5.6 miljoen gebruikers, waarvan er 1.7 miljoen de laatste 60 dagen actief zijn geweest . Zij besteden inmiddels US$2.000.000 per 24 uur. Wereldwijd staat Nederland op de 5e plaats met 6,5 % van het totaal aantal gebruikers. In maart is er door de Nederlandse community op SecondLife.nl voor €35.000,- aan Lindendollars gekocht.
‘0031’, de omgeving in Second Life voor Nederlandse gebruikers, ondernemingen en communities, trekt op drukke dagen gemiddeld 1500 bezoekers. Tevens blijkt de interesse in de (zakelijke) mogelijkheden van Second Life toe te nemen. DNBmedia verzorgt gemiddeld twee presentaties op seminars en bijeenkomsten per week.
De vestigingen van bedrijven in Second Life worden steeds beter bezocht. Zo trok de Randstadvestiging in Second Life sinds haar opening op 8 maart 2007 gemiddeld 186 unieke bezoekers per dag.
Bedrijven met Second Life-locaties die alleen zijn opgezet met als doel eenmalige publiciteit te genereren, blijken hun aantrekkingskracht binnen de Second Life-community snel te verliezen. Maar voor ondernemingen die zich innovatief en experimenterend willen profileren biedt Second Life een waardevolle uitbreiding van marketingactiviteiten.
Naast grote bedrijven, verkent ook het MKB de mogelijkheden van Second Life. Op ‘0031’ is inmiddels meer dan11.000 M2 land gekocht door MKB-ers. Het MKB ziet hun intrede in Second Life over het algemeen als een experimentele kleinschalige investering om de mogelijkheden van dit nieuwe medium te ontdekken.
Kengetallen 18 april 2007 Aantal geregistreerden SecondLife.nl: 43.624 Gemiddeld aantal bezoekers op ‘0031’ per dag: 1500 Aantal vierkante meters gekocht op ‘0031’: 11.776 m2 Euro’s gewisseld voor Lindendollars: €35.000,-
(Bron: DNBmedia)
Verder lezen over Chat
Social Media13.09.2024
Signal: We gaan helemaal niet in zee met WhatsApp
Mobile30.08.2024
Telegram in de problemen: dit is er allemaal gaande
Social Media28.06.2024
Instagram introduceert influencer-chatbots met Nederlands grapje
Gaming12.03.2024
Discord wordt nog meer een gameplatform
Online11.01.2024
Je kunt bij ChatGPT AI-chatbots shoppen voor allerlei functies
Welkom in de GPT StoreGaming02.01.2024
5 tips om meer uit je Discord-account te halen
Online20.11.2023
Coolblue integreert AI en komt met Chat G-Piet
Chat G-Piet strooit met gedichtjesOnline06.11.2023
Tijdmachine: wat was jouw ICQ-nummer?
Verder lezen over Innovatie
Technology13.12.2024
10 voorspellingen voor 2025 van SAP: het is vooral AI dat de klok slaat
Entertainment04.12.2024
Disneyland Paris komt met nieuwe avondshow: Disney Tales of Magic
Met ook Disney Music FestivalCybercrime20.11.2024
Wortell opent nieuw next-gen Cyber Defense Center
Nieuws06.11.2024
Mews is het snelst groeiende bedrijf van Nederland in 2024
Winnaar van de Top 250 Golden Scaler AwardTechnology29.10.2024
Deze hypermoderne tank stelt je hele beeld van de legertank bij
Technology18.10.2024
‘Lucide dromen wordt het volgende grote ding na AI’
Technology08.10.2024
Is de kassaloze supermarkt mislukt?
Nieuws08.10.2024