Online22.06.2014

Gezondheid en fitness apps in de lift


gezondheid-en-fitness-apps-in-de-lift.jpg
gezondheid-en-fitness-apps-in-de-lift.jpg

De afgelopen zes jaar hebben we gezien dat mobile heeft gezorgd voor een ware transformatie in verschillende sectoren. Zo werden al vroeg de mogelijkheden getoond van nieuwe devices en technologieën voor de gezondheidszorg. In 2013 is de app industrie gemiddeld 115% gegroeid, terwijl de gezondheidszorg in dezelfde periode 49% is gegroeid. Geconcludeerd werd dus dat de gezondheidszorg achterliep.

Inmiddels zijn we bijna op de helft van 2014 en de groei in gezondheids- en fitnessapps is fors toegenomen. Flurry heeft meer dan 6.800 iPhone en iPad apps onderzocht en een groei van 62% waargenomen in het afgelopen halfjaar. De gemiddelde groei in alle sectoren bedroeg voor dezelfde periode 33%.

figuur-12.jpg
figuur-12.jpg

De forse groei heeft volgens Flurry verschillende oorzaken. Zo geven wellness en fitness accessoires van Apple een goed voorbeeld van de mogelijkheden die actuele apps en accessoires hebben waarmee huidige devices overbodig worden. Daarnaast zijn volgens Flurry veel apps de afgelopen twee jaar verder ontwikkeld. Zo kunnen gebruikers steeds vaker data koppelen aan hun sociale accounts. Op die manier kunnen gebruikers onderling de strijd aangaan. Flurry denkt dat het grootste deel van de groei te verklaren is aan een nieuw opkomend segment van mobiele gebruikers, de Fitness Fanatics.

Flurry heeft tijdens het onderzoek het gebruik van meer dan 6.800 gezondheids- en fitnessapplicaties gemeten voor iOS. Hieruit is naar voren gekomen dat deze doelgroep grotendeels uit vrouwen bestaat met een aandeel van 62%. Verder is er gekeken naar leeftijd waaruit is gebleken dat de leeftijdsgroep 35-54 jaar het meest fanatiek is (+ 47%), gevolgd door de leeftijdsgroep 25-34 (+ 41%). Tieners en millennials zijn het minst actief met de applicaties.

figuur-22.jpg
figuur-22.jpg

Flurry verwacht dat de Fitness Fanatics doelgroep tot de early adopters van wearables gaan behoren. Hierbij gaat het vooral om wristwear. Dit jaar groeit de gezondheids- en fitness apps markt sneller dan het gemiddelde. Zeker als er wordt gekeken naar smartphones, is er een gigantische stijging te zien. Verwacht wordt dat de eerste wearables snel opgenomen zullen worden onder de Fitness Fanatics.

Verder lezen over Apps

10 manieren waarop Google Maps je helpt op vakantie

Vroeger moest je landkaarten mee, Lonely Planet-gidsen en liep je met een spoorboekje op zak om maar te weten hoe je ergens kwam of waar je lekker kon eten. Tegenwoordig pakken we dat anders aan, want we hebben een smart...

Online30.03.2024

10 manieren waarop Google Maps je helpt op vakantie

​Canva neemt Affinity over: Adobe mag wel oppassen

De populaire designtool Canva doet een grote overname: Affinity. Misschien zegt Canva je meer dan Affinity, maar het betekent vooral dat Adobe moet gaan oppassen. Affinity maakt namelijk dezelfde soort producten als Adob...

Online27.03.2024

​Canva neemt Affinity over: Adobe mag wel oppassen

Spotify wil je iets leren met videocursussen over muziek en zaken

Spotify introduceert weer iets nieuws: na een medium dat antwoord geeft op je levensvragen en muziekvideo’s, begint de muziekstreamingdienst nu met videocursussen waarmee je bijvoorbeeld kunt leren muziek maken. Maar h...

Online25.03.2024

Spotify wil je iets leren met videocursussen over muziek en zaken

​Het einde van een tijdperk: het luchtalarm verdwijnt

Het is vandaag de eerste maandag van de maand en dat betekent dat we om 12:00 uur weer kunnen genieten van een wieee-oeeehhh-geluid dat door de straten schalt. Voor sommige toeristen is dat even schrikken, dat testmoment...

Nieuws04.03.2024

​Het einde van een tijdperk: het luchtalarm verdwijnt

​Tinder gaat je waarschuwen als je ongepaste dingen zegt

Terwijl Bumble net bekend heeft gemaakt dat het AI gaat inzetten om nep-accounts op te sporen, heeft Tinder duidelijk een heel andere richting gekozen. Het wil dat gebruikers een beetje normaler met elkaar praten en komt...

Online06.02.2024

​Tinder gaat je waarschuwen als je ongepaste dingen zegt

​2024: Zijn RSS-feeds terug van weggeweest?

RSS-feeds zijn een beetje zoals X/Twitter. Soms zijn ze weer even in trek, soms niet, maar journalisten en nieuwsjunkies gebruiken ze altijd. Echter kan het best nu weer aantrekken, want YouTube heeft besloten om podcast...

Online10.01.2024

​2024: Zijn RSS-feeds terug van weggeweest?

​Fortnite-maker wint: Play Store is te machtig

Epic Games, de studio achter Fortnite, heeft gewonnen. Het heeft drie jaar geleden Google aangeklaagd omdat het niet zijn eigen betaalsysteem mocht gebruiken in zijn eigen app, waardoor het alsnog commissies van 30 proce...

Mobile12.12.2023

​Fortnite-maker wint: Play Store is te machtig

​Tinder in 2023: we houden van anime en.. delulu

Spotify heeft Wrapped, een persoonlijk lijstje met jouw jaar op het platform, maar Tinder heeft Tinder’s Year in Swipe, waarin het in het algemeen uitspraken doet over hoe het jaar wereldwijd op het platform is geweest...

Online06.12.2023

​Tinder in 2023: we houden van anime en.. delulu