De afgelopen zes jaar hebben we gezien dat mobile heeft gezorgd voor een ware transformatie in verschillende sectoren. Zo werden al vroeg de mogelijkheden getoond van nieuwe devices en technologieën voor de gezondheidszorg. In 2013 is de app industrie gemiddeld 115% gegroeid, terwijl de gezondheidszorg in dezelfde periode 49% is gegroeid. Geconcludeerd werd dus dat de gezondheidszorg achterliep.
Inmiddels zijn we bijna op de helft van 2014 en de groei in gezondheids- en fitnessapps is fors toegenomen. Flurry heeft meer dan 6.800 iPhone en iPad apps onderzocht en een groei van 62% waargenomen in het afgelopen halfjaar. De gemiddelde groei in alle sectoren bedroeg voor dezelfde periode 33%.
De forse groei heeft volgens Flurry verschillende oorzaken. Zo geven wellness en fitness accessoires van Apple een goed voorbeeld van de mogelijkheden die actuele apps en accessoires hebben waarmee huidige devices overbodig worden. Daarnaast zijn volgens Flurry veel apps de afgelopen twee jaar verder ontwikkeld. Zo kunnen gebruikers steeds vaker data koppelen aan hun sociale accounts. Op die manier kunnen gebruikers onderling de strijd aangaan. Flurry denkt dat het grootste deel van de groei te verklaren is aan een nieuw opkomend segment van mobiele gebruikers, de Fitness Fanatics.
Flurry heeft tijdens het onderzoek het gebruik van meer dan 6.800 gezondheids- en fitnessapplicaties gemeten voor iOS. Hieruit is naar voren gekomen dat deze doelgroep grotendeels uit vrouwen bestaat met een aandeel van 62%. Verder is er gekeken naar leeftijd waaruit is gebleken dat de leeftijdsgroep 35-54 jaar het meest fanatiek is (+ 47%), gevolgd door de leeftijdsgroep 25-34 (+ 41%). Tieners en millennials zijn het minst actief met de applicaties.
Flurry verwacht dat de Fitness Fanatics doelgroep tot de early adopters van wearables gaan behoren. Hierbij gaat het vooral om wristwear. Dit jaar groeit de gezondheids- en fitness apps markt sneller dan het gemiddelde. Zeker als er wordt gekeken naar smartphones, is er een gigantische stijging te zien. Verwacht wordt dat de eerste wearables snel opgenomen zullen worden onder de Fitness Fanatics.
Verder lezen over Apps
Online30.03.2024
10 manieren waarop Google Maps je helpt op vakantie
Online27.03.2024
Canva neemt Affinity over: Adobe mag wel oppassen
Online25.03.2024
Spotify wil je iets leren met videocursussen over muziek en zaken
Nieuws04.03.2024
Het einde van een tijdperk: het luchtalarm verdwijnt
Online06.02.2024
Tinder gaat je waarschuwen als je ongepaste dingen zegt
Online10.01.2024
2024: Zijn RSS-feeds terug van weggeweest?
Mobile12.12.2023
Fortnite-maker wint: Play Store is te machtig
Online06.12.2023