Amerikanen willen wel wearable devices, maar niet zozeer Google Glass

Vorig artikel Volgend artikel
Amerikanen willen wel wearable devices, maar niet zozeer Google Glass

Uit onderzoek van Harris Interactive blijkt dat Amerikanen wel geïnteresseerd zijn in "wearable devices", zoals smartwatches, electronische polsbandjes of andere wearable technologie, maar dat het enthousiasme voor headsets/glasses van alle typen devices het laagst is.

Het onderzoek werd uitgevoerd onder 2.577 volwassen Amerikanen in september van dit jaar. Niet eens de helft van de respondenten (46%) is minimaal geïnteresseerd in het bezit van een wearable device wat je om je pols kunt dragen, een nog kleiner deel geeft aan geïnteresseerd te zijn in het bezit van headset/glasses wearable device (36% toont minimale interesse, slechts 1 op de 5 is iets meer geïnteresseerd). 

"Very interested" is maximaal 1 op de 10 in alle categorieën en meer dan de helft is helemaal niet geïnteresseerd in het bezit van een type wearable device genoemd in het onderzoek.

Screenshot 2013-11-15 at 16.29.05

Er zijn wel grote verschillen tussen de diverse leeftijdscategorieën. De interesse in welke vorm van wearable devices dan ook is het groots bij de "Echo Boomers", mensen in de leeftijdscategorie 18-36 jaar, waar 63% op z'n minst minimaal geïnteresseerd is. Bij de Generatie X (hier gedefinieerd als 37-48 jaar) is al een stuk minder: 47% is minimaal geïnteresseerd, 28% iets meer dan dat. Bij de andere leeftijdsgroepen (Baby Boomers en Matures) ligt de interesse nog lager.

Bij alle leeftijdsgroepen is de interesse van de mannen in deze nieuwe vormen van draagbare technologie beduidend hoger dan bij vrouwen en ook is er meer interesse bij mensen die kinderen onder de 18 jaar hebben dan mensen met oudere kinderen of zonder kinderen.

Wanneer je niet kijkt naar of mensen een wearable device willen bezitten, maar alleen naar hoe ze er naar kijken, blijken de meningen sterk verdeeld: ongeveer de helft denkt dat het een hype is, van voorbijgaande aard, terwijl de andere helft voorziet dat ze straks -net als smartphones- deel uit gaan maken van ons dagelijks leven.

Ook verdeeld zijn de meningen over of wearable technology "stylish" kan zijn: 43% denkt van wel, 41% denkt van niet. Wat opvalt is dat wanneer er een verdeling gemaakt wordt tussen verschillende inkomensgroepen, de interesse (of het ontbreken daarvan) geen verband houdt met het inkomen.

Screenshot 2013-11-15 at 16.34.46
Karina

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies