Intertoys wil dit jaar nog winstgevend zijn

Intertoys wil dit jaar nog winstgevend zijn

Er komen escape rooms en karaokeboxen

Vorig artikel Volgend artikel

Het is inderdaad nog maar een paar maanden geleden dat winkelketen Intertoys failliet werd verklaard. En klanten vervolgens massaal wél kwamen shoppen om snel hun cadeaukaarten uit te geven. Waarover dan weer slaande ruzie werd gemaakt in winkels. Na alle ophef en de overname door de Portugese investeringsmaatschappij Green Swan, zit de winkelketen nu al snel weer in een positievere flow.

De nieuwe eigenaar maakte na de overname bekend dat de focus van Intertoys verlegd gaat worden. Sowieso verschuift de focus meer naar online, wat de speelgoedwinkel natuurlijk veel eerder had moeten doen. Maar het roer moet volledig om, zodat de keten al heel snel weer winstgevend wordt. Als het aan Intertoys-topman Roland Armbruster ligt, zelfs al dit jaar, zo vertelde hij in een interview met RetailTrends.

Het bedrijf vertelde eerder al dat het meer wil gaan doen in de organisatie van kinderfeestjes. En als we het laatste bericht van Intertoys op Facebook lezen, kunnen de plannen nu inmiddels zomaar eens wat verder zijn gevorderd. Of hint de keten op een 'feestweek' die eraan zit te komen?

Inzetten op beleving met kinderfeestjes en karaoke

Sinds maart is Intertoys in handen van Green Swan. De investeringsmaatschappij wil inzetten op beleving, om de keten op deze manier onderscheidend te maken. Er komen escape rooms, een karaokebox en ruimtes om verjaardagsfeestjes te vieren. Bovendien mogen kinderen straks in de winkel speelgoed uitproberen. Online had Intertoys de boot gemist en daar wordt nu volop op ingezet met een uitgebreider aanbod en betere klantenservice, ook op zondag.

In de winkels van Intertoys vind je straks alleen nog maar A-merken en het eigen huismerk. Dus wel Lego, Playmobil en Mattel maar geen B-merken meer die niemand kent.

Intertoys geeft met tal van nieuwe initiatieven in juni invulling aan haar streven om de nummer 1 speelgoedbestemming voor haar klanten te zijn. Wij geloven dat je moet durven uitproberen om te groeien. Met een nieuwe aanpak, met meer ruimte voor beleving, en door snel met kleine verbeteringen te experimenteren versterken we per winkel de relatie met onze klanten. De afgelopen tijd hebben we gezien hoeveel Nederland en de Nederlandse kinderen van Intertoys houden als hun speelgoedwinkel. Daar willen we nu iets voor terugdoen. En meer in het bijzonder willen wij alle kinderen die ons de afgelopen weken gesteund hebben met hun tekeningen, gedichtjes en verhaaltjes over en voor Intertoys van harte bedanken.
- Roland Armbruster, CEO van Intertoys

Intertoys Experience Store

De keten heeft ruim 200 winkels, met zo'n 80 franchisers is een akkoord gesloten om door te gaan met het vernieuwde concept van Intertoys. Ondanks dat de winkels gewoon door zijn gegaan, trapt de vernieuwde keten 3 tot en met 10 juni af met een feestweek in alle winkels. Daarin zal het nieuwe concept onthuld worden en krijgen klanten in de winkels alvast een voorproefje te zien. Op de site van Intertoys lezen we dat ze hiermee ook "klanten willen bedanken voor de steun en liefde in de afgelopen periode." Iedere winkel geeft een feestje, afgestemd op de eigen klanten, want, zo zegt Intertoys, "de medewerkers van de winkel kennen hun klanten immers het beste."

Het duurt zo'n 3 maanden voordat alle vernieuwingen zijn doorgevoerd, zo vertelt Armbruster. In winkelcentrum 'The Wall' in Utrecht opent 19 juni de Intertoys Experience Store. Daar komt in ieder geval een escape room en karaokebox.

We zijn benieuwd of 'het nieuwe Intertoys' een succes wordt. De plannen zijn in ieder geval groots!

Reageren is uitgeschakeld omdat er geen cookies opgeslagen worden.

Cookies toestaan Meer informatie over cookies