Nieuws21.05.2019

Intertoys wil dit jaar nog winstgevend zijn


Er komen escape rooms en karaokeboxen

Het is inderdaad nog maar een paar maanden geleden dat winkelketen Intertoys failliet werd verklaard. En klanten vervolgens massaal wél kwamen shoppen om snel hun cadeaukaarten uit te geven. Waarover dan weer slaande ruzie werd gemaakt in winkels. Na alle ophef en de overname door de Portugese investeringsmaatschappij Green Swan, zit de winkelketen nu al snel weer in een positievere flow.

De nieuwe eigenaar maakte na de overname bekend dat de focus van Intertoys verlegd gaat worden. Sowieso verschuift de focus meer naar online, wat de speelgoedwinkel natuurlijk veel eerder had moeten doen. Maar het roer moet volledig om, zodat de keten al heel snel weer winstgevend wordt. Als het aan Intertoys-topman Roland Armbruster ligt, zelfs al dit jaar, zo vertelde hij in een interview met RetailTrends.

Het bedrijf vertelde eerder al dat het meer wil gaan doen in de organisatie van kinderfeestjes. En als we het laatste bericht van Intertoys op Facebook lezen, kunnen de plannen nu inmiddels zomaar eens wat verder zijn gevorderd. Of hint de keten op een ‘feestweek’ die eraan zit te komen?

Inzetten op beleving met kinderfeestjes en karaoke

Sinds maart is Intertoys in handen van Green Swan. De investeringsmaatschappij wil inzetten op beleving, om de keten op deze manier onderscheidend te maken. Er komen escape rooms, een karaokebox en ruimtes om verjaardagsfeestjes te vieren. Bovendien mogen kinderen straks in de winkel speelgoed uitproberen. Online had Intertoys de boot gemist en daar wordt nu volop op ingezet met een uitgebreider aanbod en betere klantenservice, ook op zondag.

In de winkels van Intertoys vind je straks alleen nog maar A-merken en het eigen huismerk. Dus wel Lego, Playmobil en Mattel maar geen B-merken meer die niemand kent.

Intertoys Experience Store

De keten heeft ruim 200 winkels, met zo’n 80 franchisers is een akkoord gesloten om door te gaan met het vernieuwde concept van Intertoys. Ondanks dat de winkels gewoon door zijn gegaan, trapt de vernieuwde keten 3 tot en met 10 juni af met een feestweek in alle winkels. Daarin zal het nieuwe concept onthuld worden en krijgen klanten in de winkels alvast een voorproefje te zien. Op de site van Intertoys lezen we dat ze hiermee ook “klanten willen bedanken voor de steun en liefde in de afgelopen periode.” Iedere winkel geeft een feestje, afgestemd op de eigen klanten, want, zo zegt Intertoys, “de medewerkers van de winkel kennen hun klanten immers het beste.”

Het duurt zo’n 3 maanden voordat alle vernieuwingen zijn doorgevoerd, zo vertelt Armbruster. In winkelcentrum ‘The Wall’ in Utrecht opent 19 juni de Intertoys Experience Store. Daar komt in ieder geval een escape room en karaokebox.

We zijn benieuwd of ‘het nieuwe Intertoys’ een succes wordt. De plannen zijn in ieder geval groots!

Verder lezen over Retail

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Als winkel eigenaar ben je ongetwijfeld bekend met het belang van een efficiënt kassasysteem. In dit blog gaan we dieper in op waarom een goed kassasysteem essentieel is voor iedere winkel, en we belichten de voordelen...

DC Business22.02.2024

Een goed kassasysteem: de must voor iedere winkel eigenaar

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

We willen er allemaal goed uitzien. Toch is dat niet altijd even gemakkelijk. Er zijn ongelooflijk veel kledingstijlen en velen van ons hebben geen idee wat nou het beste bij ze past. Bovendien is het misschien niet je g...

Lifestyle18.02.2024

Kledingtips voor mannen: waar moet je op letten?

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

De detailhandel bevindt zich op een kritiek punt waar consumenten een kloof ervaren tussen hun winkelverwachtingen en de werkelijkheid in winkels. Terwijl de retailsector blijft evolueren, staat de industrie voor uitdagi...

Marketing01.02.2024

​Onderzoek: veel consumenten bezorgd over het geven van persoonlijke gegevens aan retailers

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

Voorafgaand aan NRF 2024, wereldwijd een van de grootste evenementen als het gaat om retail, onthulde Google Cloud alvast een aantal nieuwe AI- en generatieve AI-technologieën. Ontwikkeld om retailers te ondersteunen bi...

Online19.01.2024

Google Cloud komt met nieuwe generatieve AI-technologie voor retailers

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Shopware heeft Digital Sales Rooms, dit zijn digitale Sales-kamers die volgens het bedrijf een ideale samensmelting zijn voor e-commerce en sales. Dit is hoe deze digitale kamers in hun werk gaan en wat jij er met jouw b...

DC Business13.12.2023

​Digitale Sales-kamers van Shopware brengen e-commerce en sales bij elkaar

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen

Van 29 november tot en met 3 december kun je de Shared Shop op de Utrechtsestraat 50 in Amsterdam bezoeken. Deze shop speelt in op de groeiende vraag naar een blended winkelervaring: tegelijk zowel virtueel als fysiek sh...

Marketing30.11.2023

Een ‘blended’ winkelervaring voor de feestdagen: virtueel en fysiek shoppen

4 handige tips voor het opzetten van een webshop

Het opzetten van een webshop is een uitstekende manier om een breed scala aan klanten te bereiken. Of je nu een nieuwkomer bent in de e-commercewereld of je bestaande bedrijf online wilt uitbreiden, hier zijn vier handig...

Online17.08.2023

4 handige tips voor het opzetten van een webshop