Media26.05.2017

Merkambassadeurs zijn de nieuwe woordvoerders!


MessageLab pakt het anders aan!

De klassieke mediatraining is dood. Lang leve de mediatraining!

Met dit statement presenteerde MessageLab zich eerder deze week. Het nieuwe label van PR-bureau NewsLab, gaat zich volledig richten op het trainen van key-medewerkers tot merkambassadeurs.

Ambassadeurs

Deze nieuwe woordvoerders worden getraind in messaging, storytelling en om maatschappelijke discussies rond hun organisatie op een positieve manier te adresseren. Zo kunnen ze naast de officiële woordvoerders, directie- en management-leden, een belangrijke bijdrage leveren in het uitbouwen van merkwaarden en reputatie van de betreffende organisatie.

Binnen iedere onderneming moeten eigenlijk naast de traditionele woordvoerders, ook ambassadeurs te identificeren zijn die allen in staat zijn om het verhaal achter en over hun merk naar buiten te brengen.

Rechtstreeks, tijdens een gesprek met klanten of leveranciers, maar ook via de eigen socialmedia-kanalen. En in goede maar ook in controversiële tijden.

Potentieel

Organisaties en merken steken veel tijd in het bewaken en positief laden van hun reputatie. Dat gebeurt vanuit geïnstitutionaliseerde kanalen, zoals corporate communicatie, PR, perswoordvoering, de helpdesk of het webcare-team. Er is echter naar oordeel van MessageLab nog een groot potentieel aan merkambassadeurs: key-medewerkers, die vanuit hun trots op hun organisatie of merk in staat zijn om te helpen bouwen aan de corporate reputatie. De ambassadeurstrainingsmodule is afgeleid van de ervaringen die zijn opgedaan met klassieke media-, issue- en presentatietrainingen.

Klassieke producten

Terwijl de MessageLab-modules voor klassieke issue-, media- en presentatietraining, gericht op woordvoerders, vooral worden afgenomen door de afdeling PR of corporate communicatie, raakt de ambassadeurstraining ook het terrein van de afdeling HR.

HR is immers medeverantwoordelijk voor de persoonlijke ontwikkeling van medewerkers, zodat zij waardevoller voor hun organisatie worden en meegroeien met nieuwe eisen die aan hen worden gesteld.

Brede pool van trainers

Er is een brede pool van trainers beschikbaar, ieder met een eigen expertise. Van corporate media- en internationaal opererende presentatietrainers en message house bouwers tot socialmedia-experts en storytellers, afkomstig uit de financiële wereld tot de sport.

Verder lezen over Merken

1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen

Het is weer bijna 1 april, de dag om leuke grappen en grollen uit te halen. Wist je dat de oudst bekende 1 april grap voor het eerst werd vermeld in een Franse bron in het jaar 1508. In Engelstalige landen viert men Apri...

Nieuws01.04.2024

1 april 2024: dit zijn de leukste inhakers en grappen

Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal

House of Treats is het eerste bureau dat marktonderzoek onder early adopters inzet als marketingtool en biedt merken toegang tot een zorgvuldig gecureerde global community van early adopters. Het bureau is in 2018 opgeri...

Marketing14.03.2024

Bij House of Treats staat de samenwerking met de doelgroep centraal

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

Chinese automerken, en dan met name merken die invetten op een volledig elektrische vloot, maken een opmars in Europa. ZEEKR is het volgende merk die de Europese markt gaat betreden. Dit wereldwijde merk voor elektrisch...

Marketing14.12.2023

ZEEKR opent een flagshipstore in Amsterdam

aan Kalverstraat/Rokin
​Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo

Misschien heb je ze zelf, zijn ze ooit cadeau gedaan of kennen ze alleen van anderen. Muchachomalo, het is een bekend merk voor boxers, maar weet je ook waar het voor staat? Dit is wat je moet weten over dit oer-Nederlan...

Lifestyle16.10.2023

​Je ziet ze vaak boven een broek uit: dit is Muchachomalo

Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook

Al sinds 2015 is Bol punt com het strekste retailmerk van Nederland. Dat is althans volgens de 40 factoren waarop in totaal 100 retailmerken door 15.000 respondenten beoordeeld worden. Die 40 factoren bestaan uit merkkra...

Marketing28.04.2023

Bol blijft sterkste retailmerk, Hema keldert en Jumbo verliest ook

Feestende bouwvakkers in Qatar deden Jumbo geen goed
1 april 2023: een overzicht van de leukste inhakers en grappen

Vandaag is het weer 1 april, de dag om leuke grappen en grollen uit te halen. Wist je dat de oudst bekende 1 april grap voor het eerst werd vermeld in een Franse bron in het jaar 1508. In Engelstalige landen viert men A...

Online01.04.2023

1 april 2023: een overzicht van de leukste inhakers en grappen

​Waarom je sowieso één paar Mascolori’s in je kast moet hebben

Schoenen maken de man. Toch? Kijk naar beneden en ik kan je vertellen wat voor exemplaar er voor je staat. Want jouw schoenen vertellen veel meer over jou dan je denkt. En ik snap echt dat je gewone sneakers, zwarte sch...

Lifestyle03.02.2023

​Waarom je sowieso één paar Mascolori’s in je kast moet hebben

​Lifehunters van start als activatiebureau Maaslander

Vanaf 1 januari 2023 gaat LifeHunters een aantal nieuwe activatiecampagnes voor Maaslander ontwikkelen. De samenwerking komt voort uit een ‘proefperiode’ in 2022, waarin LifeHunters een aantal campagneconcepten heeft...

DC Business19.12.2022

​Lifehunters van start als activatiebureau Maaslander